Tørre hender

LaLuna0

Betatt av forumet
Er det flere som opplever å bli ekstremt tørre på hendene i graviditeten? Jeg oppdaget i dag at jeg flasset masse mellom fingrene og på håndbaken. Jeg har aldri slitt med tørre hender, så jeg antar at det har noe med graviditeten å gjøre.
Jeg har bevisst unngått å bruke håndkrem for å unngå å gjøre huden min avhengig av det (har hørt at det ødelegger kroppens evne til å reparere huden selv), men nå tror jeg at jeg må gå til anskaffelse av en. Noen som har tips til en bra krem?
 
Anbefaler sterkt Elisabeth Arden Eight Hour Cream før du legger deg. Den er skikkelig tykk og seig pga. bivoks. Men funker utrolig bra :)
 
L’occitaine (eller hvordan det nå skrives...) har også noen veldig bra håndkremer. Jeg smører meg med en som heter «dry skin hand cream, 20% shea butter» hver kveld før jeg legger meg. Da får den virke iver natta! Det jeg liker så godt med denne er at den er fet, men trekker likevel godt inn i huden og merker ikke noe til den morgenen etter. Har nemlig erfart det med fete hånkremer tidligere, at de trekker ikke inn og legger seg heller som et lag utenpå som fortsatt er der dagen etter...
 
Ikke tørre hender, men veldig tørr hud i ansiktet. Sliter med å finne en god nok krem så gjør at jeg kan ha sminke på som ser fin ut.
 
Jeg har alltid tørre hender denne årstiden vi går inn i.
Helosan er feit og god, har den alltid i hus:angelic:
Weleda har en jeg også har prøvd som er ekstremt feit og holder lenge huden fuktig, tror den heter skin food.
 
Jeg har alltid tørre hender denne årstiden vi går inn i.
Helosan er feit og god, har den alltid i hus:angelic:
Weleda har en jeg også har prøvd som er ekstremt feit og holder lenge huden fuktig, tror den heter skin food.

Helosan har jeg liggende etter noen tatoveringer, så skal bruke den neste gang! Det gikk faktisk over av seg selv etter en dag. Har litt tørr hud mellom fingrene, men ikke så ekstremt som det var. Avventer å tilføre huden fuktighet til deg er nødvendig!
 
Til hender: Gul Locobase, eller heter den kanskje Apobase. Det er en tykk krem hvertfall og tuben er hvit og gul.
Til ansikt fikk samboer anbefalt Canoderm og Carbaderm av eksemlege, begge er parfymefrie og drøye i bruk. De kan også brukes på hendene såklart :) Jeg bruker den førstnevnte, tynt lag, lar det trekke godt inn i huden og tar på sminke, det funker fint! Dette er også kremene jeg har fått anbefalt av lege til små babyer om de får tørr hud eller eksem, så om du kjøper en kan du få bruk for den til babyen seinere.
 
Jeg har hele livet hatt problemer med tørre hender når det blir kaldere temperaturer, og har bare vært fornøyd med 1 håndkrem hittil. Den kjøpes på Vita og heter Korres Guava Body Butter. Utrolig bra krem
 
Back
Topp