Tørre flekker

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Er det fler som har vært borti tørre flekker på huden? Jeg vet jeg hadde det selv som barn, men ikke så mye som eldstejenta mi har. Og hun klør på de, stadig vekk. Noen som har en anelse på hva det kan være?

Det tror jeg bare er en hudlege som kan svare på. Både atopisk eksem, psoriasis, kontaktallergi og matallergi synes jeg kan se ganske like ut

Har tatt blodprøver av henne for å se om hun hadde noen allergier, det hadde hun ikke, men vet ikke om de prøvene viser om hun er allergisk mot noe på "utsiden"..
Tenker litt på å kutte ut ull, se om det er det hun reagerer på.. Og bytte vaskemiddel

Ville fått henvisning til hudlege :)
Foreløpig ville jeg ha behandlet med en god og fet krem. Locobase repair om natta og Exomega på dagen.

Er ikke flinke nok til å smøre, så i kveld må vi begynne med det :) har smørt en gang allerede, så. Men leste ar atopisk eksem ofte kommer sammen med allergi og astma. Hun har ikke noen av delene, hvertfall ikke astma..

Har tatt blodprøver av henne for å se om hun hadde noen allergier, det hadde hun ikke, men vet ikke om de prøvene viser om hun er allergisk mot noe på "utsiden"..
Tenker litt på å kutte ut ull, se om det er det hun reagerer på.. Og bytte vaskemiddel

Det at allergi ikke gir utslag på blodprøver betyr ikke at det ikke er noe allergi, da det er vanlig at man ikke får utslag på slike prøver.

Jeg jeg ville nok bedt om en henvisning til en hudlege for å kunne få riktig diagnose og behandling av det.

Skal sies at flekkene blir borte etter en stund, og dukker opp på nye steder. Startsett på overkroppen..

Høres ut som typisk atopisk eksem. Evt kuldeeksem.
Begge guttene mine har atopisk eksem, og har hatt det fra de var bare noen få mnd gammel. De har ingen allergier og ikke astma..

Ville tatt turen til legen, så kan du få salver som fungerer godt og lindrer ;) Da får du gjerne også tips om bading, smøring, påkledning i forhold til hvilken eksem det da er.

Høres ut som typisk atopisk eksem. Evt kuldeeksem.
Begge guttene mine har atopisk eksem, og har hatt det fra de var bare noen få mnd gammel. De har ingen allergier og ikke astma..

Ville tatt turen til legen, så kan du få salver som fungerer godt og lindrer ;) Da får du gjerne også tips om bading, smøring, påkledning i forhold til hvilken eksem det da er.
Takk for tips, hun har hatt det siden hun var baby, men ikke så mye som nå.. Skal ringe legen på mandag :)

Synes også det høres ut som atopisk eksem. Ta kontakt med lege å få henvisning til hudlege, så får dere ett klart svar på hva det er :)

Hun høres ut som meg. Har atopisk eksem. Blir verre av stress, temperaturforandringer og hud kontakt.

Hvilken farge har tørrheten?

Jeg har psoriasis og eksem, og det har forskjellig farge.
Psoriasisen er mer sølvhvit, eksemen er mer løs, tørr hud på en måte.

Sier ikke at det er fasiten, men det kan være relevant for legen å vite ;)

Hvilken farge har tørrheten?

Jeg har psoriasis og eksem, og det har forskjellig farge.
Psoriasisen er mer sølvhvit, eksemen er mer løs, tørr hud på en måte.

Sier ikke at det er fasiten, men det kan være relevant for legen å vite ;)
Det er ingen spesiell farge, men hender hun klør så det blir rødt, Evy blør litt.. Ellers er det hudfarge.. Kanskje noen er litt lysere, men man ser de startsett ikke, bare kjenner dem.

Det har jeg og! Og frøkna på 11 mnd har nok arvet det. Hs sa det bare er å smøre på fet krem (vi bruke eucerin aquaphor) men det er ikke noe som får det til å forsvinne umiddelbart. Prøvd veldig mye... men på meg klør det ikke så mye, når det er plagsomt tar jeg evt noe kløedempende krem :)

Ikke noe tips egentlig, men dere er i alle fall ikke alene; P

Back
Topp