Er det fler som har vært borti tørre flekker på huden? Jeg vet jeg hadde det selv som barn, men ikke så mye som eldstejenta mi har. Og hun klør på de, stadig vekk. Noen som har en anelse på hva det kan være?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har tatt blodprøver av henne for å se om hun hadde noen allergier, det hadde hun ikke, men vet ikke om de prøvene viser om hun er allergisk mot noe på "utsiden"..
Tenker litt på å kutte ut ull, se om det er det hun reagerer på.. Og bytte vaskemiddel
Takk for tips, hun har hatt det siden hun var baby, men ikke så mye som nå.. Skal ringe legen på mandagHøres ut som typisk atopisk eksem. Evt kuldeeksem.
Begge guttene mine har atopisk eksem, og har hatt det fra de var bare noen få mnd gammel. De har ingen allergier og ikke astma..
Ville tatt turen til legen, så kan du få salver som fungerer godt og lindrerDa får du gjerne også tips om bading, smøring, påkledning i forhold til hvilken eksem det da er.
Det er ingen spesiell farge, men hender hun klør så det blir rødt, Evy blør litt.. Ellers er det hudfarge.. Kanskje noen er litt lysere, men man ser de startsett ikke, bare kjenner dem.Hvilken farge har tørrheten?
Jeg har psoriasis og eksem, og det har forskjellig farge.
Psoriasisen er mer sølvhvit, eksemen er mer løs, tørr hud på en måte.
Sier ikke at det er fasiten, men det kan være relevant for legen å vite![]()