Tørre flekker i huden

Snickers

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Lille har områder rundt albuene, med skikkelig tørr hud, nesten så det ser ut som en eller annen eksem av noe slag. Det ser ikke ut til å plage henne, hun virker ikke å klø eller noe sånn, men vi klarer ikke å smøre det nok til at det forsvinner. Smører hver dag med skikkelig fet krem... Noen som har vært borti noe sånn?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Kan desverre ikke hjelpe deg,da jeg ikke har vært borti det.
Jeg ville ringt hs,og spurt de til råds over påske. Evt. gått en tur på apoteket:)

Kan desverre ikke hjelpe deg,da jeg ikke har vært borti det.
Jeg ville ringt hs,og spurt de til råds over påske. Evt. gått en tur på apoteket:)
Ja, er jo seks måneders kontroll rett over påske, så tenkte å høre da. Men apoteket, ja, det var lurt! Imponerende hvordan tanken slutter ved nesa noen ganger...takk for utrolig smart tips!!

Ja, er jo seks måneders kontroll rett over påske, så tenkte å høre da. Men apoteket, ja, det var lurt! Imponerende hvordan tanken slutter ved nesa noen ganger...takk for utrolig smart tips!!

Blir fort sånn:) Håpe hun blit kvitt det snart. Er bra hun ikke viser tegn til ubehag iallefall:)

Sniker litt ;)
Høres ut som jenta di har fått eksem, jenta mi har det også. Du bør smøre godt med fet krem så det ikke utvikler seg og blir verre. Jeg bruker den feteste kremen fra aderma og smører morgen og kveld. Når hun bader bruke jeg olje i vannet, vann tørker ut huden, så barn med eksem bør ikke bade hver dag.
Vis du snakker med hs eller en farmasøyt på apoteket får du god hjelp :)

Høres veldig ut som eksem ja...Veslesnuppa her har atopisk eksem (barne eksem) , har det over hele kroppen hun, måtte behandle det med kortison :( Fått bukt på det nå og smører hver dag morgen og kveld med fet krem for å holde det i sjakk...

Jenta mi har det også, og litt på magen. Ikke rødt, men bare tørre flekker. Spurte legen på 6mnds kontroll, han sa bruk olje i badet og smør m krem. Har ikke smørt noe hittil. Burde vel begynne med det? Synes ikke det ser så ille ut.
Oppdater gjerne om du får vite noe på din kontroll:)

Min lille har det og, bruker en fet krem og olje i badet :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Lillemann her i hus har atopisk eksem. Bader han kun i olje, ikke for varmt vann og ikke mer enn 3 dager i uka. Smører han fra topp til tå med aderma sin fete krem. Dette er ikke nok på de tørreste/hissigste partiene så der smører jeg også med kortison.
Har din lille eksem er det også lurt å unngå bruk av ull innerst mot kroppen, det kan gjøre utbruddene værre..

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jenta mi har det også, og litt på magen. Ikke rødt, men bare tørre flekker. Spurte legen på 6mnds kontroll, han sa bruk olje i badet og smør m krem. Har ikke smørt noe hittil. Burde vel begynne med det? Synes ikke det ser så ille ut.
Oppdater gjerne om du får vite noe på din kontroll:)
Jeg ville ha begynt å smøre:) de tørre flekkene forsvinner som regel ikke av seg selv, men det kan bli værre. Så lurt å ta det før det får utviklet seg..

Jeg ville ha begynt å smøre:) de tørre flekkene forsvinner som regel ikke av seg selv, men det kan bli værre. Så lurt å ta det før det får utviklet seg..

Okej da skal jeg det! Forsvinner det etter hvert?

Okej da skal jeg det! Forsvinner det etter hvert?
Forsvinner de ikke, bør du ta kontakt med lege eller helsestasjon for da kan det være du må over på kortison. Det selges reseptfritt, men kan jo være lurt å dobbel sjekke om det faktisk er eksem:)

Forsvinner de ikke, bør du ta kontakt med lege eller helsestasjon for da kan det være du må over på kortison. Det selges reseptfritt, men kan jo være lurt å dobbel sjekke om det faktisk er eksem:)

Nå har det blitt mye bedre:-) Er fortsatt tørre flekker, men det virker som det går litt vekk! :-) Fikk god hjelp på apoteket til å finne en krem :)
Smører morgen og kveld!

Back
Topp