Tørre brystvorter

FruBerg

Forelsket i forumet
Noen fler som er plaget med å være tørr, kløende og flassende i området på og rundt brystvortene?
Har aldri før opplevd å være tørr på dette området, men nå de siste ukene (snart 16 uker på vei), har dette plutselig blitt en greie :meh:
Smører bare godt inn med fuktighetskrem, så er det ikke plagsomt lenger, men er jo litt nysgjerrig, da- Er det noen andre med samme erfaring?

Noen fler som er plaget med å være tørr, kløende og flassende i området på og rundt brystvortene?
Har aldri før opplevd å være tørr på dette området, men nå de siste ukene (snart 16 uker på vei), har dette plutselig blitt en greie :meh:
Smører bare godt inn med fuktighetskrem, så er det ikke plagsomt lenger, men er jo litt nysgjerrig, da- Er det noen andre med samme erfaring?

Ja! Og fikk det i sist svangerskap og.

I hear you!!!!! D kløøøør og er tørt s fy!!!!

Hos meg så begynte det med kløe, som stadig ble mer og mer intens. Plutselig en dag hvor kløen var ekstra ille, fikk jeg nærmest sjokk når jeg tok av bh'en og fikk se at det var rene snøværet rundt brystvortene :rolleyes:
Men guuud så deilig å smøre inn med feit fuktighetskrem! :woot:

Hos meg så begynte det med kløe, som stadig ble mer og mer intens. Plutselig en dag hvor kløen var ekstra ille, fikk jeg nærmest sjokk når jeg tok av bh'en og fikk se at det var rene snøværet rundt brystvortene :rolleyes:
Men guuud så deilig å smøre inn med feit fuktighetskrem! :woot:

Hahahaha- jeg veit ;-)
Her er d fast rutine før leggetid å smøre seg inn- klarer ikke å slappe av før jeg får gjort d :-p
Er jo flaut når du diskré på klø deg på puppen når du er på jobb eller i butikken :-p

Jasså, så dette kan fort være et av de "symptomene" som gjerne gjentar seg i svangerskap etter svangerskap også!
Lurer meg på hva dette kommer av?

Jeg vet ikke helt hva det kommer av. Men sist fikk jeg tilbake barneeksemen, og denne gangen klør det ekstra mye på kroppen også.
Pass på å ikke klø så mye at det blir sår, det er fort gjort å få infeksjon!

Hahahaha- jeg veit ;-)
Her er d fast rutine før leggetid å smøre seg inn- klarer ikke å slappe av før jeg får gjort d :p
Er jo flaut når du diskré på klø deg på puppen når du er på jobb eller i butikken :p

Haha, jeg føler jeg har blitt litt som mannfolket når han bare MÅ klø/flytte på sine edlere deler ute blant folk- prøver å gjøre det midt i en annen bevegelse og tenker at det er umulig for andre å gjennomskue! Noe det selvsagt ikke er :hilarious:

Jeg vet ikke helt hva det kommer av. Men sist fikk jeg tilbake barneeksemen, og denne gangen klør det ekstra mye på kroppen også.
Pass på å ikke klø så mye at det blir sår, det er fort gjort å få infeksjon!

Æsjda, ille når det sprer seg til større områder! Men mener å ha lest at svangerskapskløe er ganske normalt? Det er kanskje ekstra lett å få det om man har en tidligere eksem-lidelse liggende "latent".
Ja, fysj. Kløen er heldigvis ikke noe problem sålenge jeg smører de godt inn, Begynner visst å klø først når huden blir tørr!

Jeg har alltid hatt atopisk eksem på hender Og bein , men etter å ha blitt gravid har tilstanden bare forverret seg på grunn av hormoner og immunforsvaret ! Det dumme er at man ikke kan bruke så mye av kremer ved graviditet / amming

Jeg har alltid hatt atopisk eksem på hender Og bein , men etter å ha blitt gravid har tilstanden bare forverret seg på grunn av hormoner og immunforsvaret ! Det dumme er at man ikke kan bruke så mye av kremer ved graviditet / amming

Aaah :/ Trenger du kremer med kortison i for å holde atopisk eksem i sjakk?

Jepp, det var det jeg brukte før, og noen andre hormonelle kremer... :)

Uff! Men har du funnet en alternativ krem som klarer jobben?
Min mamma sliter med både psoriasis og atopisk eksem og bruker mye kortisonsalve. Men denne tørker jo også ut huden, og det som har hjulpet henne mye med å holde kløen på hendene i sjakk er Agrysan Pattesalve, som jeg tilfeldigvis kom over på en nettside :)

Uff! Men har du funnet en alternativ krem som klarer jobben?
Min mamma sliter med både psoriasis og atopisk eksem og bruker mye kortisonsalve. Men denne tørker jo også ut huden, og det som har hjulpet henne mye med å holde kløen på hendene i sjakk er Agrysan Pattesalve, som jeg tilfeldigvis kom over på en nettside :)
Takk for tipset! Jeg skal lese lese litt om Agrysan:))
Jeg bruker nå sånn calendula greie som hjelper å tørke ut de områdene hvor det er bløte sår, og på toppen av den så smører jeg med Canoderm crem 5% som hjelper litt.
Men den behandlingen kan jo ikke sammenlignes med de kraftige og gode salvene jeg brukte før)) så det blir bare å prøve å la være å klø seg ( spesielt på nettene) og holde ut til babyen er født :)

Takk for tipset! Jeg skal lese lese litt om Agrysan:))
Jeg bruker nå sånn calendula greie som hjelper å tørke ut de områdene hvor det er bløte sår, og på toppen av den så smører jeg med Canoderm crem 5% som hjelper litt.
Men den behandlingen kan jo ikke sammenlignes med de kraftige og gode salvene jeg brukte før)) så det blir bare å prøve å la være å klø seg ( spesielt på nettene) og holde ut til babyen er født :)

Nei, det er klart at det ikke blir det samme! Håper du får holdt det såpass i sjakk at du holder ut resten av ventetiden :happy:
Forresten- en tidligere nabo sa hun hadde atopisk eksem (men kanskje en mild versjon?) og hun ble mye bedre av å bruke nattlysolje! Nå vet jeg ikke om dette er dokumentert eller hvordan det er i forhold til graviditet/amming, men verdt å ha nevnt! :)

Back
Topp