Tørre å reise på ferie nå

J0ls1

Betatt av forumet
Jeg har ikke termin før 21 juli, men fødte i uke 38 sist svangerskap.

Min søster bor i arendal og jobber i Kristiansand dyrepark og vi er der hvert år, samme skal vi i år, men har bedt med et vennepar og dems barn.
Vi skal bo i huset til lillesøster i arendal og drar ned på onsdag, dyreparken på torsdag og drar hjem igjen på fredag.
Jeg tenkte at 3 uker før termin vil holde, min søster har anskaffet meg sånn elektrisk bil/rullestol ting til å ha i parken da jeg har ganske kraftig bekkenløsning om dagen, så tenkte at dette ville ordne seg.
Men nå har jeg litt kalde føtter her. Det finnes jo både sykehus i Arendal og kristiansand, men jeg vil jo helst føde i nærheten hjemme, og at ikke første biltur med den lille skal være i en stappet feriepakket bil, men en utålmodig storesøster på 2år og en 4 timers biltur hjem..
Samtidig var fødsel med førstemann på bare 2 timer, så det er ikke sikkert jeg har så god tid denne gangen og ikke vet jeg hvor noenting er det nede og ikke vet de hvem jeg er, og tenk om han skulle melde din ankonst i bilen.. det er jo mange timer..
Men samtidig tenker jeg at jeg er bare i uke 37 når vi er der, men man skal vel banne på at drar jeg ikke kommer sikkert ungen på overtid og drar jeg så kommer han der nede.

Men har jo lovet min søster å komme, samt den andre familien å dra (de kan jo dra uten oss da men) og min datter og mann gleder seg og dette blir jo liksom ferien i år.. kanskje dumt å droppe den bare fordi jeg kaaanskje skulle føde.. er jo ikke snakk om afrika, men sørlandet..

Hva ville dere gjort??
 
Last edited:
Jeg er i samme situasjon. Skal dra på hytta med svigers i neste uke og er da uke 39 og 40. Er mulig jeg ikke rekker tilbake til mitt opprinnelige sykehus, men i følge svigers og jordmor er dette 0 stress. Jeg føler derimot litt på at jeg ikke har lyst til å møte på en slik uforutsigbarhet...men tror jeg gjør det likevel slik at mannen får litt ferie før mini ankommer...:) Alt ordner seg!
 
Jeg tror jeg hadde gjennomført det, når det først er planlagt:) og det er jo som sagt bare Sørlandet:p hadde kanskje kjørt og sett på det sykehuset du er nærmest, så dere finner fram til inngangen der:)
Bilturen hjem går bra, bare litt flere stopp enn normalt kanskje. Om det skulle skje noe på ferie så blir det vel et morsomt minne:)
 
Sykehuset i Arendal er veldig fint å føde på hvertfall:) :)
 
Jeg hadde også dratt! (Men så
føder jeg heller aldri før termin..).

På en annen siden flytter jeg til er annet land rett før fødsel sist og fikk ikke fødeplass før like før. Det fikk jo veldig bra :)
 
Jeg har samme termin som deg,og hadde reist :) ingen svangerskap er like så plutselig går du kanskje ti dager over da er det kjedelig å ikke ha reist
 
Takk for svar dere :) og jeg er vel enig, vi drar vi, for det værste som skjer er at det blir et annet sykehus, men det spiller ærlig ingen rolle hvor jeg føder så lenge det er noen som kan ta seg av meg når det hele skjer :)
Men håper han holder seg inne en uke til ;)
 
Sykehuset i Kristiansand er også veldig fint og føde på:) du er i gode hender om det skulle skje noe!
 
Jeg var bortreist fra uke 36+1 til 37+4 sist uke. Storkoste meg på tur med familie, men ble straffet med å få veldig hovne bein og mye vann i resten av kroppen. Rett og slett fordi jeg ikke hørte på kroppen... Men det er ikke like langt mellom Arendal og Kristiansand, som det er mellom Trondheim - Oslo og Oslo - Stockholm, og tilbake. Ble mye bilkjøring som kroppen min ikke tålte. Så husk å stoppe mye underveis og ta ting i ditt tempo. Jeg har nå erfart at det lønner seg :p
 
Back
Topp