Tørr skjede ved sex

utennavn

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg sliter med at jeg ikke blir våt når partneren min tar på meg o.l. når vi skal ha sex. Vi fikk et barn for 3 år siden, og da slet jeg aldri med at jeg var tørr når vi skulle ha samleie. Etter fødselen ammet jeg, og var supertørr. Det var vondt å prøve på sex. Slik har det egentlig fortsatt, bortsatt fra at det ikke er vondt lengre.

Sexlivet har dalt betraktelig etter at vi fikk barn. Er vi heldig, har vi sex mer enn 1 gang i måneden... 

Jeg blir våt når jeg stimulerer meg selv, men det er ikke før det har gått for meg (orgasme). Da først blir jeg våt.

Jeg elsker partneren min, og vi er veldig fornøyd med sexen vår, bortsett fra at det er alt for sjelden, og jeg kjenner på det selv at det blir litt "ork", når jeg ikke blir skikkelig våt.

Vil jo ha sex med partneren min, men blir jo ikke våt.. Kan det være at jeg ikke tenner på ham?? 

Evt. hva kan andre årsaker være? Noen som sliter/har slitt med det samme? Føler det er for flaut å gå til legen med, for jeg har aldri hatt soppinfeksjoner, og alt later til å være som det skal der nede. Bortsett fra at jeg sliter veldig med å bli våt. Hva kan hjelpe? Finnes det øvelser eller noe man kan gjøre for å bli naturlig våt?

Glidemiddel fungerer. Men føler det er bedre å prøve å finne årsaken/evt. få noen gode tips og råd på hvorfor det er slik/ting jeg kan gjøre.

Det er et ganske vanlig problem tror jeg, men ville absolutt hørt med legen! Slik at du får en gynekologisk undersøkelse. Så bra at glidemiddel fungerer, da ville jeg kjørt på med det. 

Kroppen forandrer seg etter fødsel, så det kan godt være derfor. 

Bruk lang tid før dere skal ha sex, hva med å ta en dusj sammen? Eller et bad? Du kan jo hjelpe til selv også? Hva med oralsex? Fungerer det? 

Men først, ta en tur til legen, så får du en sjekk iallefall, kanskje han har noen gode råd. 

Det er et ganske vanlig problem tror jeg, men ville absolutt hørt med legen! Slik at du får en gynekologisk undersøkelse. Så bra at glidemiddel fungerer, da ville jeg kjørt på med det. 

Kroppen forandrer seg etter fødsel, så det kan godt være derfor. 

Bruk lang tid før dere skal ha sex, hva med å ta en dusj sammen? Eller et bad? Du kan jo hjelpe til selv også? Hva med oralsex? Fungerer det? 

Men først, ta en tur til legen, så får du en sjekk iallefall, kanskje han har noen gode råd. 

Jeg tror jeg har samme problem, men jeg har aldrig sex uten glidemiddel, men det må være silikon bassert for synes vannbasserten blir for bløt å klissete. Har ikke tenkt så mye over det egentlig for 1 liten desj glidemiddel er ikke noe ork, også slipper man at det blir tørt underveis. Men kan jo legen har noe svar da :) lykke til:D

Det kan godt være hormonelt, etter fødselen eller pga hormonprevensjon. Prøv med en runde ovesterin (fås reseptfritt på apoteket), en kur kan få slimhinnene tilbake til gamle dagers storhet.

Har hatt det slik etter fødslene jeg,men det har gått over. Brukte bare glidemiddel i menst det pågikk:-)

Det kan godt være hormonelt, etter fødselen eller pga hormonprevensjon. Prøv med en runde ovesterin (fås reseptfritt på apoteket), en kur kan få slimhinnene tilbake til gamle dagers storhet.

ovesterin skal ikke brukes av gravide og ammede.

Du trenger da vel ikke å høre med noen lege. Dette er HELT normalt.

Bruk siliconbasert glidemiddel, det skal faktisk brukes selv om man er bløt til vanlig, fordi vårt naturlige glidemiddel er laget for å lage barn og tørker fortere ut, dermed kan man bli sår.. Kjeden er bløt når man er klar for å lage barn, det er kun da kjeden selv lager glidemiddel, på en måte. Kroppen er laget for å lage barn, ikke for å ha morro sex, sånn egentlig :P Så det er ganske logisk at dere vil trenge "hjelpemidler". Hadde du ikke blitt kåt så hadde verget deg for å spre beina når det kommer til stykke.

Ett godt tips for å få den kåthetsfølelsen til å spire litt ekstra er f.eks å klype niplene, bruke en vibrator, bruke noe som heter "On" som gjør at blodet strømmer til klitoris (ett produkt du drupper oppå klitoris) og den blir mer følsom, men ikke vondt, bare godt. Blir det samme som en ereksjon for gutta. Klitoris blir større på en måte. Fungerer kjempe godt :) Å stimulere flere av de følsomme punktene kan gi veldig god sex, mange glemmer slikt.

Visst du føler at det er ett veldig stort problem og du ikke kjenner at du blir kåt selv etter tipsene over så kan du prøve Golden Libido Femina. Ett produkt som er basert på naturlige ingredienser og som øker lysten til kvinnen.

Lykke til!
Man må ikke alltid ty til medisiner og leger. Stikk innom en voksen leketøysbutikk ;)

Har hatt samme problem selv (også med en del vondt i nederste delen av magen). Fant ut etter mye frem og tilbake hos lege og gynekolog at jeg ikke tålte p-pillene jeg gikk på, og forsåvidt ingen prevensjonsmidler som det er hormoner i, altså alt, og at det eneste jeg kan bruke er kobberspiral.

Dette er helt normalt.
Du kan prøve å gjenopprette normalfloraen i skjeden med feks vivag, og smøre med multigyn og ovesterin etter vivagkuren.

Samtidig vil jeg tipse om et helt fantastisk glidemiddel jeg kom over som prøvende: Pre-seed. Egentlig et glidemiddel for dem som prøver å bli gravide, men det kjennes SÅ mye bedre enn vann- og silikonbaserte glidemidler. Det er mer som en tynn gele, og man trenger ikke mer enn en ts hver gang, og ikke hele den porsjonen som de sier. Dette etterligner el-slimet :)

Men, dette er slettes ikke flaut å snakke med legen din om, dette er helt naturlig. Hvis du vil, kan du heller kontakte gynekolog direkte, der vil de kunne gi deg flere tips. Sannsynligvis er de hormonelt.

Back
Topp