Tørr på natta?

• Trådstarter Trådstarter McBaby
  • Opprettet Opprettet
M

McBaby

Guest
Ja er alle barna her nå tørre om natta?

Hannah er ikke det, hun tisser i bleien hver natt. Hun vil så gjerne slutte men jeg gidder jo ikke legge henne uten bleie så lenge den er full av tiss hver natt. Prøver å bgrense drikkingen på kvelden og få henne til å tisse før hun legger seg.
Men kansje hun ikke tisser hvis hun ikke har bleie? Kansje underbevissheten vekker henne da?
Hva gjorde/gjør dere?

Vi gjorde faktisk ingenting vi. Hun begynte å få så mange tørre bleier om nettene så en stund før 4 års dagen så droppa vi bare bleien på natten og null uhell[:)]
Så kan nok ikke hjelpe deg

Ja, Ida har vært tørr på natta i godt over 1 år nå. Hun slutta med nattbleie samtidig som dagbleia, men kunne nok slutta tidligere også, for hun hadde tørre bleier hver morgen i et par måneder før bleieslutten.

Ingen tips da, her gikk det av seg selv...

har vært tørr i over 1 år her også, både dag og natt.
Eneste tipset jeg kan tenke på er at hun begynner å bli så stor at hun kanskje vil forstå et belønningssystem.
Tror vi brukte det på eldstejenta, for hun brukte lang tid til å bli avvent om natta.

Nicholas tok det samtidig med dagbleia for halvannet år siden. Jeg hadde ikke troen ([:o]) men han ville ikke ha bleie om natten heller. Jeg så for meg tusener av uhell fordi bleien var kliss våt hver natt men det gikk strålende.

I begynnelsen var jeg veldig nøye med å begrense drikkingen etter bhg, og tissing før han la seg da. Sånn for sikkerhetsskyld.

ORIGINAL: suki

Er ca et år siden nå at hun slutta med bleie. Var gangske mange uhell. Prøvde vel ut det meste, men måtte bare ta tiden til hjelp. Plutselig en morgen ropte hun at hun ikke hadde tissa på seg, og etter det gikk det bra.

Men ikke lenge siden hun hadde et uhell da. Hadde glemt å tisse før legging og ingen av oss hørte henne når hun ropte. (Hun tør ikke å stå opp alene, så ligger og venter til vi kommer inn til henne).

Sånn gjør N også, selv om doen er naborommet hans og lyset er på. Så mye lettere å vente på at jeg skal våkne, gå opp trappen og følge han vet du.

Han synes i tillegg det er skummelt å sovne på nye rommet sitt når vi sitter i stuen utenfor så han drr dyna over hodet og gjemmer seg[:D][:D] Det hjelper mye om det virkelig kommer noen for å ta han[:D][:D]

når han først slutta med bleia, for snart 1 år siden, så slutta han med dag og nattbleie. men det har vært noen uhell, ikke utrolig mye, men mye i forhold til søstra. hun var tørr på natta da hun var 2 år, så stooor forskjell gitt!!

Hmmm, kansje jeg rett og slett bare skal la vær ta på henne bleie om natta. Vi får prøve og se hva som skjer. [:)]

ORIGINAL: LurveTufsa!!

ja det er vel 2.5 år siden vi sluttet med både dag- og nattbleie[:)]
Gikk av seg selv egentlig.

Her og er det gråting i senga når han skal tisse på natten (trodde det bare var her det skjedde jeg[8D]) og meget irriterende og stå opp nesten hver natt[X(] men prøver å få slutt på det[;)]

2,5 år siden allerede? Da sluttet A tidlig[:)]

Nicholas gråter ikke når han må tisse men gauler ut: mamma, jeg må tisse[:D][:D]

Her sluttet han for rett over et år siden... Trodde ikke helt det skulle gå, men det er ikke om natten uhellene har skjedd[8D] Nå tisser hun vel for enkelthetens skyld i bleien? Tror bare jeg ville forsøkt ja[:)] Jeg invisterte i noen store tisselaken så var jeg hvertfall sikker[:)] Lykke til[:)]

Marcus er ikke tørr på natta enda..

Han bruker faktisk bleie enda han, når han skal bajse..
Tør ikke bajse på do, og hvis ikke han får bleie på seg da så holder han seg..
Prøvde i tre dager i strekk her om dagen, han holdt seg like forbanna mye..
Men nå har vi laga avtale da, at etter jul skal han slutte å bæsje i bleia, så da skal vi ta nattbleia også

ORIGINAL: Looney

ja det er vel 2.5 år siden vi sluttet med både dag- og nattbleie[:)]
Gikk av seg selv egentlig.

Her og er det gråting i senga når han skal tisse på natten (trodde det bare var her det skjedde jeg[8D]) og meget irriterende og stå opp nesten hver natt[X(] men prøver å få slutt på det[;)]

2,5 år siden allerede? Da sluttet A tidlig[:)]

Nicholas gråter ikke når han må tisse men gauler ut: mamma, jeg må tisse[:D][:D]

haha huff, jeg regna jo helt feil[X(][:-] 1.5 år!! hehe hvis det var 2.5 år da var han ikke gamle karen[8D]

Synes det var imponerende tidlig nemlig[:D]

Hva med å prøve sånne trusebleier som de selger i butikken?
Er ikke de litt sånn at de kjenner at de er våte, men det går ikke gjennom?

Vi holder på m Theodor nå, han er jo 2,5år bare.. men vært veldig fling de siste dagene.. Han vil jo så gjerne gå m truse, så da må vi bare prøve.. Måtte presse han litt 1.gang t å bæsje på potta, han syntes det var litt ekkelt.. Men så har han bæsja de siste dagene på potta, løper inn og setter seg bare han skal fise![:D]
Men natta er nok en stund til ja, bleia er sjelden tørr når han står opp...[;)]

Lykke til!![:)]

Mathias er ikke tørr på natta. Har mange uhell på dagen og. Jeg vet ikke hva det er, for han har kontroll. Om han er redd, ikke vil gå fra lekene eller hva. Jeg tror vel egentlig at han har overaktiv blære, slik faren hadde som liten, for han kan tisse masse på seg en time etter at han har vært på do. [&o]

Da har jeg lagt henne uten bleie i kveld. [:)] Og hun var meeeeget stolt for "Store jenter bruker ikke bleie mamma!"[;)]
Så da får vi se hva som skjer. Har lagt tisselaken i senga da. [:)]

ORIGINAL: suki

Lykke til med bleiefri natt!! [:)]

[:)][:)][:)][:)]

Jepp, lykke til. Nicholas sover og med tisselaken under det vanlige lakenet i tilfelle uhell.

Back
Topp