Tørr luft, soverom..

aemde og Lille Prins

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Jeg blir gal ! Så fort sommeren er i anmarsj, og været blir varmt, så blir det så utrolig tørr luft på soverommet.. Ser jo sammenhengen med varmen og den tørre lufta, og huseieren har i tillegg vært smart å malt huset svart, og soverommene våre står midt i solsteika hele dagen.. Hurra ! Det er jo badstuer når vi skal legge oss..
Merker det mest på meg selv, og lille snuppa.. Vi våkner opp begge to om natten og får nesten ikke puste med nesa for det har tettet seg helt, med støvpartikler..

Kan liksom ikke kjøpe slik portabel aircondition heller, for det må lages hull i veggen, å vi leier jo bare.. (Hvis det i det hele tatt hadde hjulpet)..
Ser at sånn luftfukter heller ikke er noe spesiellt bra å bruke..

Så, noen geniale tips ? Jeg klarer meg alltids, men får jo helt vondt av snuppa som sliter med å puste når hun hele tiden prøver å dra lufta i nesa, å du hører det SÅ godt at der er det nesten helt tett.. Går endel saltvann på henne om dagen, for å løsne opp igjen.. Huff..

Er vinduet oppe?

Når da tenker du på ? På natten eller dagen ? Det står som regel åpent der på dagen bare..

Tenkte på hele dagen, dag som natt.

Vinduet trenger ikke å være så mye oppe på natta, nok til at det kommer frisk luft inn.

Har du prøvd å sette noen skåler med vann oppå skap og slikt? 

Back
Topp