Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Den er positiv, så du er jo gravid[emoji16][emoji3] Gratulerer![emoji4][emoji847]Vis vedlegget 262173 Hadde en kjemisk graviditet forrige mnd! Nå har jeg tatt test igjen (skulle hatt mensen 9 juni) men tørr ikke glede meg Hva ville dere gjort ? Tenkt , NÅ er jeg gravid - eller hva?
Hvordan ver jeg at det ikke er kjemisk denne gangen da? stoler helt ærlig ikke på disse testene lenger ![]()
Tusen takk for bra forklartKjemisk graviditet er når egget fester seg og så slipper. Kroppen begynner å produsere hcg og dette slår ut på testen.
Det heter vel kjemisk graviditet fordi graviditeten kun kan påvises kjemisk, altså i blod/urin, men ikke på ultralyd på det tidspunktet.
Så selve testen kan du stole på - du er gravid. Hvis det er kjemisk vil man ofte se at streken ikke blir sterkere, men heller svakere. Å sammenligne tester er dog ingen nøyaktig vitenskap da de kan inneholde forskjellig mengde fargestoff.
Når du er 5+0 og enda er gravid så vet du at den ikke var «kjemisk». Men kjemiske graviditeter er jo ekte de og - de bare går til grunne veldig tidlig.

Kjemisk graviditet er når egget fester seg og så slipper. Kroppen begynner å produsere hcg og dette slår ut på testen.
Det heter vel kjemisk graviditet fordi graviditeten kun kan påvises kjemisk, altså i blod/urin, men ikke på ultralyd på det tidspunktet.
Så selve testen kan du stole på - du er gravid. Hvis det er kjemisk vil man ofte se at streken ikke blir sterkere, men heller svakere. Å sammenligne tester er dog ingen nøyaktig vitenskap da de kan inneholde forskjellig mengde fargestoff.
Når du er 5+0 og enda er gravid så vet du at den ikke var «kjemisk». Men kjemiske graviditeter er jo ekte de og - de bare går til grunne veldig tidlig.