Tørr ikke å håpe..

EllaNor

Andre møte med forumet
Hei alle sammen!
Har fulgt med på forumet en stund, gratulerer til dere alle!

Jeg lurer på om noen av dere har lignende erfaringer, kanskje også noen historier som har endt godt? jeg håper alt er bra med spiren, men våger enda ikke slippe jubelen helt løs!

Det hele begynte med en menstruasjonslignende blødninger 4 dager før IKM. Testen var negativ og jeg tenkte at løpet var kjørt for denne gangen.. på 4. Blødningsdag begynte jeg å kjenne på symptomer og tok en ny test. Denne var begynnende positiv!! Samtidig begynte jeg å kjenne på smerter/stikk ved livmoren. Testen ble sterkere og sterkere så jeg bestilte time til lege. Det ble tatt en hcg måling som viste 36 (4+0). 4 dager etter var denne steget til 206. Blødningene har også avtatt. Legen mener likevel at HCG stigningen er for lav.. ? Og jeg skal inn igjen i morgen og ta en ny måling. Er da 5+2. Har også fått time til TUL neste uke.

U-stixene viser tydelig økning i HCG, det gjør jo egentlig blodprøvene også. Symptomene er definitivt også tilstede.. likevel føles det som om legen forsøker å forberede meg på at dette er en MA.. hvilke andre symptomer kan oppstå i forhold til MA? Både smertene og blødningene er borte nå.
 
Jeg hadde litt spotting 3-4dager før IKM, og tenkte jaja, ikke denne måneden heller, og tok meg litt vin den helga. Søndagen fikk jeg ikke mens, så tok en test- positiv gitt!

Har ikke hatt blødninger etter det da. Høres ut som legen din prøver å forberede deg, men det trenger ikke bety at hen har rett. Hold på håpet du!
 
Hei alle sammen!
Har fulgt med på forumet en stund, gratulerer til dere alle!

Jeg lurer på om noen av dere har lignende erfaringer, kanskje også noen historier som har endt godt? jeg håper alt er bra med spiren, men våger enda ikke slippe jubelen helt løs!

Det hele begynte med en menstruasjonslignende blødninger 4 dager før IKM. Testen var negativ og jeg tenkte at løpet var kjørt for denne gangen.. på 4. Blødningsdag begynte jeg å kjenne på symptomer og tok en ny test. Denne var begynnende positiv!! Samtidig begynte jeg å kjenne på smerter/stikk ved livmoren. Testen ble sterkere og sterkere så jeg bestilte time til lege. Det ble tatt en hcg måling som viste 36 (4+0). 4 dager etter var denne steget til 206. Blødningene har også avtatt. Legen mener likevel at HCG stigningen er for lav.. ? Og jeg skal inn igjen i morgen og ta en ny måling. Er da 5+2. Har også fått time til TUL neste uke.

U-stixene viser tydelig økning i HCG, det gjør jo egentlig blodprøvene også. Symptomene er definitivt også tilstede.. likevel føles det som om legen forsøker å forberede meg på at dette er en MA.. hvilke andre symptomer kan oppstå i forhold til MA? Både smertene og blødningene er borte nå.

Hvordan går det med deg? :)
 
Joda, jeg holder fortsatt på håpet! Fikk en ny blødning i går, men den var kortvarig.. Har ikke hatt blødninger i mitt tidligere svangerskap. HCG var steget til 996 på fredag, fra 206 på mandag! Så jeg tenker det er en god stigning og et godt tegn?! UL på Tirsdag.
 
Joda, jeg holder fortsatt på håpet! Fikk en ny blødning i går, men den var kortvarig.. Har ikke hatt blødninger i mitt tidligere svangerskap. HCG var steget til 996 på fredag, fra 206 på mandag! Så jeg tenker det er en god stigning og et godt tegn?! UL på Tirsdag.

Uff, ekkelt med blødninger :(selvom det sies å være ganske så vanlig :happy:
Kan ikke noe om HCG stingbing, men må vel være bra at den har steget såpass:happy: lykke til på ul på tirsdag, må oppdatere:Heartred
 
Nei, det er visst svært individuelt med denne HCG stigningen, så ikke til å bli helt klok på. Men om den skal dobbles annenhver dag så er den ialfall godt innafor. tusen takk, oppdatering kommer! Krysser fingrene for at det er gode nyheter..xsmile3
 
Joda, jeg holder fortsatt på håpet! Fikk en ny blødning i går, men den var kortvarig.. Har ikke hatt blødninger i mitt tidligere svangerskap. HCG var steget til 996 på fredag, fra 206 på mandag! Så jeg tenker det er en god stigning og et godt tegn?! UL på Tirsdag.
Jeg hadde blødninger i begge mine første, med gutten min spottet jeg så å si frem til fødsel... Frisk å rask gutt på snart 7 år, med jenta, hadde jeg av og til bare
 
Hvordan går det med deg?
 
Jeg hadde blødninger i begge mine første, med gutten min spottet jeg så å si frem til fødsel... Frisk å rask gutt på snart 7 år, med jenta, hadde jeg av og til bare

Takk for at du deler! :love7 Jeg hører flere erfarer dette, syntes derfor det er litt rart at legen var så bastant på at dette antageligvis var en SA Eller MA.. det er så betryggende å høre :Heartred Den første blødningen før IKM var akkurat som en vanlig mens. Etter dette har det kun vært litt spotting hver 3-4. Dag. Jeg er så spent på denne ultralyden på tirsdag.. kjenner at uansett utfall så skal det bli godt å vite! Håper sånn på at spira er der.. :Heartred:Heartred
 
Back
Topp