Tørr i snsiktet....

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
Smører dere de små med noe? Lille har blitt så tørr i panna :( ser nesten vondt ut...

Mini her var veldig tørr på magen/bena. Jeg valgte å ikke smøre på noe, og etter noen dager var han helt fin igjen :)

Morsmelk er medisin mot det meste - jeg fikk eksem på hendene rundt fødselen og smurte med morsmelk i 3 dager så var det borte..! Men om du ikke ammer så kan du ha litt olje i vannet kanskje? Huden til disse små skal jo liksom tilpasse seg "livet på land", så de kan bli både tørr og fet om hverandre de første ukene/månedene. Det må bare få gå sin gang og gå seg til :) Men om instinktet ditt synes det er "for gale" så bør det sjekkes opp. Følg magefølelsen :)

De fleste små blir og er veldig tørre i huden i begynnelsen, helt normalt da dem har liggi i vann i så mange mnd ♡ Men jeg har badet minsten 1 gang i uka å har kun hatt olje i vannet, smører med lotion rett etter bading da det trekker ekstra godt inn :)
Han er 5 uker på kjempe fin i huden nå :-)

Jeg har brukt aderma

Propolis ♡♡♡

Har ikke smurt noe på den tørre huden i det hele tatt siden det er helt vanlig at den flasser de første ukene. Nå er han helt fin :)

Back
Topp