Tørr i munnen

rosa.sommerfugl

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Julikulene 2020
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Flere som er skikkelig tørre i munnen? Nesen føles så tett at jeg har begynt å puste med munnen Våkner flere ganger om natten og tungen er så tørr at den klistrer seg til ganen. Er da nødt til å drikke litt, men står da opp enda flere ganger for tisse.. noen som har en lur løsning på dette? ☺️

Det finnes mange tips og råd mot tørr munn, av ting man har hjemme: suge på isbit (ikke aktuelt når man sover), eller smøre innsiden av munnen med litt olje. Ellers finnes det forskjellige ting på apoteket, av ting som fungerer på natten er spesielt fuktende gele, eller en fuktgivende tablett som festet på tannkjøttet mest aktuelt.

Jepp. Jeg bruker nesespray kontinuerlig, 2, Max 3 ganger om dagen. Gjorde det hele forrige graviditet også. Med full velsignelse fra legen. Det er lokalt og påvirker ikke fosteret, og det er mye bedre enn alternativet, som for min del er bihulebetennelse (får det om jeg går med tett nese over tid).

Det er veldig vanlig at man er tett i nesa i graviditeten, det går over etter graviditeten. Det var ikke noen problem å slutte med nesespray etter graviditeten med andre ord

Back
Topp