Tørr i huden

Lillepersille21

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Vårspirene 2021
Synes lillegutt har begynt å bli litt tørr i ansiktet. Smører dere med noen krem, hvilken isåfall? :)
 
kun babyolje foreløbig, de små skal jo ikke ha så mye kremer og stæsj i starten.
 
Fikk anbefalt å ikke begynne å smøre med kremer eller babyoljer.

Slik som med oss voksne - huden blir avhengig av å smøres hele tiden for å være "normal".
Uten krem blir huden da enda tørrere.
Jeg bruker hverken ansiktskrem eller bodylotion selv - noe få tror på, da jeg (og jeg siterer:p) "Har mjuk hud som en baby"
Men har gjort tabben å bli avhengig av lipsyl :depressed:

Jeg kommer ikke til å smøre på noe for tørrheten sin skyld, med mindre tørrheten kommer av noe medisinsk tilstand.

Og babyens hud skal skiftes fort ut i perioder den vokser, så den vil se tørr ut/komme flak som skal falle av. Vi har nettopp vært inne i en slik periode, rundt øynene og magen. Men nå ser alt perfekt ut, uten innblanding av kremer. (Tok 2-3 dager)
 
Fikk anbefalt å ikke begynne å smøre med kremer eller babyoljer.

Slik som med oss voksne - huden blir avhengig av å smøres hele tiden for å være "normal".
Uten krem blir huden da enda tørrere.
Jeg bruker hverken ansiktskrem eller bodylotion selv - noe få tror på, da jeg (og jeg siterer:p) "Har mjuk hud som en baby"
Men har gjort tabben å bli avhengig av lipsyl :depressed:

Jeg kommer ikke til å smøre på noe for tørrheten sin skyld, med mindre tørrheten kommer av noe medisinsk tilstand.

Og babyens hud skal skiftes fort ut i perioder den vokser, så den vil se tørr ut/komme flak som skal falle av. Vi har nettopp vært inne i en slik periode, rundt øynene og magen. Men nå ser alt perfekt ut, uten innblanding av kremer. (Tok 2-3 dager)
er sånn det er her nå det... masse flak på bein, mage og hender, men kun brukt olje i badevann :)

Når det gjelder krem til voksen hud, så er jeg enig... jo mer man smører seg, så blir huden mettet og kan faktisk virke tørrere. har atopisk eksem og blitt kremet inn ut av en annen verden siden jeg var liten. synes ofte jeg er verre etter at jeg har smurt meg. smørninhen bør skje innen ifra, drikke mye vann og få i seg omega 3-6-9 :)
 
Back
Topp