Tørr i hodebunn/ansikt

Håpefull94

Forelsket i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Jenta vår er så veldig tørr i hodebunnen og i ansiktet. Vi bader ho 2 ganger i uka med olje i vannet, men har ikke smurt ho med noe annet i ansiktet hittil. Bruker dere å smøre deres små med krem i ansiktet, evt hva? Og hva kan jeg gjøre for hodebunnen? litt dumt å smøre inn alt håret med krem..:) noen som har gode tips?

Min er disponert for eksem, og jeg ser tendensene allerede.

Fikk anbefalt La Roche Posay Lipikar balm fra søstra mi som er hudpleier.

Den får du på Vitus Apotek. Jeg smører begge ungene fra topp til tå med den. Eksemen til lillebror blir fort bedre når jeg er flink å smøre han. :)

Bruker dere sånn mat olivenolje liksom?? Eller en som er beregna for bruk på barn? Sorry er førstegangs og synes detta høres så rart ut :P hehe..

Bruker dere sånn mat olivenolje liksom?? Eller en som er beregna for bruk på barn? Sorry er førstegangs og synes detta høres så rart ut :p hehe..

Sånn matolivenolje. Litt i salaten og litt på hodet til bebbin. Veldig spesielt, men helt naturlig produkt. Grekerne bruker jo olivenolje til ALT.

Kanskje du bader ho for ofte? Lillemor bader 1 gang i uka, har da bittelitt olje i vannet.
Vi bader 5-7 ganger i uken uten problemer. Så lenge det er olje og ikke såpe i vannet så er det ikke noe problem å bade. Kan fint bruke mer olje enn noen få dråper også :)

Bruker lykkelig som liten sin badeolje i badevannet, og hudkremen deres dersom hun er litt tørr. Funker kjempebra, og liker at det er naturlige produkter :)

Min er disponert for eksem, og jeg ser tendensene allerede.

Fikk anbefalt La Roche Posay Lipikar balm fra søstra mi som er hudpleier.

Den får du på Vitus Apotek. Jeg smører begge ungene fra topp til tå med den. Eksemen til lillebror blir fort bedre når jeg er flink å smøre han. :)
Har prøvd denne kremen i ansiktet nå, vi hadde en prøvetube liggende nemlig, og den har absolutt hjulpet!:) ikke helt bra enda, men mye bedre!:)

Back
Topp