Tørr hud

Pio

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Jeg har fått sinnsykt tørr hud i ansiktet siste ukene,har prøvd flere kremmer,både fet krem og krem med mye fuktighet er prøvd,men blir like ille noen timer igjen.

Noen tips?
 
Jeg bruker rene oljer som jeg kjøper på apotek eller nettet.
Jeg synes det hjeper, alltid tørr hud om vinteren
 
  • Liker
Reactions: Pio
Sliter med det samme. Har måtte kutte ut sminke fullstendig, og bruker Lypsyl på de tørreste flekkene..
I kveld prøvde jeg olivenolje, er helt desperat.
Spenol, Helosan, samt 3 forskjellige ansiktskremer er testet. Så langt kjennes olivenolje ok ut, men spent på å se i morgen..
 
  • Liker
Reactions: Pio
Jeg bruker ett natt serum fra Estee Lauder som funker bra på min hud, men er litt usikker på hva som ikke er greit når man er gravid :nailbiting:
 
  • Liker
Reactions: Pio
Har slitt med det samme...! Både i ansiktet og på kroppen. Holdt på å klø meg IHJEL. Byttet ansiktsvask og krem, og kjøpte dusjolje + krem til kroppen på apoteket. Husk også å ikke tørk deg etter dusjen, bare klapp huden tørr med håndduken!

Korres rose dag og nattkrem (husk å smøre nok!!) Vita
Avene Cleanance Soapless Gel Cleanser, apotek
Aderma Exomega Control balm og dusjolje, apotek

Har brukt guttungen sin Canoderm på det verste. Den er mot atopisk eksem.
 
Last edited:
  • Liker
Reactions: Pio
Jeg tok et bad igår med MYE babyolje i.. :smiley-ashamed008
Endte opp hel seig på hele kroppen,men ser litt bedre ut idag.

Jeg har også klødde på legger,lår og ryggen på natta, men har ikke gjort det inatt.
 
Jeg har fått sinnsykt tørr hud i ansiktet siste ukene,har prøvd flere kremmer,både fet krem og krem med mye fuktighet er prøvd,men blir like ille noen timer igjen.

Noen tips?
Bio-oil ! Funker kjempebra for min tørre hud..! Og den er fantastisk for å forebygge strekkmerker.. Kjøper den på Vita:happy:
 
  • Liker
Reactions: Pio
Jeg smører meg med babyolje jeg, synes det fungerer for min tørre hud, og det klør mindre :happy:
 
  • Liker
Reactions: Pio
Back
Topp