Tørr hud

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Snuppa fikk plutselig tørr hud for et par uker siden. Har smurt med olje, kun badet i olje (kjøpte ny badesåpe og tenkte det var den så kuttet den ut). Men det går ikke helt over. Kjennes tørr/flassende ut, ikke ruglete eller noe utslett og heller ikke rød. Det var først bare på sidene av overkroppen, nå flasser hun bak ørene. Hva gjør jeg med det?
ImageUploadedByBV Forum1410357109.352334.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg bruker aderma fra apoteket på lillegutt både morgen og kveld, fungerer veldig godt for oss :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Vi hadde det også sånn en periode. Flasset masse og måttr børste av meg etter jeg hadde skiftet henne eller lekt. Vi bruker epaderm (kjøpt i England). Mener den kan bestilles på ebay eller amazon.

Ok da får jeg kjøpe en god krem :)

Men hva kommer det av? Har ungene deres fortsatt å ha tørr hud?

Hadde kjøpt en god fet fuktighetskrem og smurt til det ble bedre. Her har mini tendensen til atopisk eksem, men siden vi er så flink til å smøre morgen og kveld hver dag, har han bare litt tørr hud innimellom. HS tippet han har det siden det ligger litt i familien med sensitiv hud hos oss iallefall:)

Hadde kjøpt en god fet fuktighetskrem og smurt til det ble bedre. Her har mini tendensen til atopisk eksem, men siden vi er så flink til å smøre morgen og kveld hver dag, har han bare litt tørr hud innimellom. HS tippet han har det siden det ligger litt i familien med sensitiv hud hos oss iallefall:)
Men det ligner ikke eksem - bare tørr.
Ingen i noen av våre familier har eksem...

Min hadde atopisk eksem. Så ble huden fryktelig tørr, og flasset masse akkurat som på bildet ditt, bare verre. Det kan være alt fra været, til reaksjon på div produkter. Vi vasker med apotekets badeolje, og aderma sin badesåpe. Også bruker vi epaderm. Apobase hjalp ikke i lengden. Nå har hun veldig myk og fin hud. Trenger ikke smøres med krem i det hele tatt. Da jeg var gravid og innlagt på sykehuset hadde jeg noe lignende. Nå ammer du jo mye, så er vel ikke mangel på væske heller.

Men det ligner ikke eksem - bare tørr.
Ingen i noen av våre familier har eksem...

Ligner ikke eksem hos oss heller.. kjenner bare han er tørr enkelte plasser.. men det kan jo være bare tørr hud uten noe spesiell grunn også? Aner ikke jeg, evt body som har gnisset litt i halsen? Er jo ikke mye som skal til på disse små:)

Samme her :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Back
Topp