Tørr hud?

Majaa

Betatt av forumet
Noen fler som er plaget med tørr hud? De siste ukene har jeg blitt kjempetørr i huden nederst på ryggen og på magen, så mye at det støver når jeg tar av meg klærna :)

Noen fler som har det sånn? Hva gjør dere med det?

Bare i ansiktet. Men det er jo kanskje vanlig på denne årstida...

Kan du ikke høre med jordmor på hs? For er jo sikkert noe hormonelt det også, og da har de kanskje erfaring med en god krem eller noe...

Jeg er kun skittørr på hendene. Må vel bare smøre seg litt og drikke masse vann. Tran kan kanskje hjelpe litt også?

Hei =)
Har hatt atopisk eksem siden barnealder så her er noen tips fra meg (eller lege, hudklinikk og andre plasser jeg har vert)
senk tempraturen i dusjen så mye du klarer, det varme vannet tørker ut huden.
bruk dusjolje i stedet for såpe i dusjen.
smør deg inn med babyolje før du klapper huden tørr med et handkle med god sugeevne.
Smør deg inn med en god krem, jeg anbefaler mange fra apoteket som er uten parfyme..
Smør deg inn med krem morgen og kveld..
Ikke bruk skyllemiddel på klær som skal mot huden, evt bruk nøytral el som er uten parfyme.
drikk nok vann..
hold deg unna alt du ikke tåler dersom du har allergi. klor (basseng) gjør tørr hud verre..
parfyme kan gi tørr, irritert hud, så spray på klærne istedet for på huden..
Håper du får det betre med noen av tipsene.

Her er det ansikt, hender og føtter. Bruker aldri å være sån og var ikke det sist gang jeg var gravid heller, men ting er litt anderledes denne gangen her.

Takk for mange gode tips. Skal ta på skrubbehanskene å gå i dusjen nå, og smøre meg med en fet krem etterpå. Håper det går over etterhvert :)

klør mye i korsryggområdet....noe jeg aldri har gjort før.... kanskje huden som strekker seg?

Jeg har smurt med apobase her :) Har også eksem, så har dette hjemme uansett. Vær forsiktig med alt med parfyme, og natusanprodukter. Spesiel om du er allergisk mot dyr! Er en grunn til at dem nekter å la seg teste av naaf. På apoteket kan du også kjøpe sånn "oljesåpe" fra eucerin. Men annbefaler å ta den med parfyme. Er så lite parfyme at man ikke merker det. Den uten lukter rett å slett slog (Gammelt fiskeavfall...)
Håper at huden din blir snillere :) Ellers kan du jo gå innom div parfymerier å få prøver på ansiktskremer :D De fleste er snille med å dele ut disse prøvene. :)

Jeg slet med veldig tørr hud sist svangerskap, da hjalp det betraktelig med en ordentlig skrubb med olje og havsalt etterfulgt av en god smørings a-krem (den på krukke) etterpå.

Var veldig tørr i huden sist, men ikke denne gangen heldigvis :o)

haha, det merket jeg att jeg også har fått i dag! 

flasset på magen når jordmor skulle lytte 

Back
Topp