Tørr hud

anmo

Betatt av forumet
Snuppa har så tørr hud, spesielt i pannen, ved knærne, og albuene. Lurer på om det kanskje kan være atopisk eksem. Har prøvd å smøre med bepathen og a-krem. Men uten noen særlig virkning. Noen som har noen gode tips? Hun er forresten også ganske tørr i hodebunn. Tips mot dette også? [:D]

Odin har samme problemet, men da med tørr hud i panna og på en skulder, han har også en del tørr hud i hodebunnen. Jeg slutta å bruke badeolja (balneum hermal) i badevannet og etter det har det blitt en del bedre, selv om han fremdeles har litt tørr hud. Jeg smører ikke noe på det, synes ikke det virket å smøre med verken locobase, a-krem eller olje [8|] Kanskje har han atopisk eksem... jeg har nemlig det[&o]

Jeg har en krem fra Stiefel som heter physiogel, a.i krem.
Den er uten parabener og er trygg å bruke på kropp og i ansikt fra fødselen av.

Jeg fikk den i en kampanje fra buzzador og må si meg veldig fornøyd med den. Pappan har brukt den på psoriasis, mens vesla som har keratosis pilaris har også fått effekt fra den. Fåes på apoteket vil jeg tro.

Jeg har selv atopisk eksem, og det ser ut til at gutten min har fått det også. Jeg kan anbefale Aderma Exomega, fåes på apotek. Ellers har jeg lært at man ikke må smøre med fuktighetskrem på tørr hud rett før man går ut i kulde. Da må man bare bruke kuldekrem. Fuktighetskremer inneholder vann og kan derfor gjøre det verre i kulde. Ellers er min atopiske hud ikke glad i babyolje, da er det bedre med olivenolje i badevannet(rart, men sant.).

Min lille har fått atopisk eksem, han har så å si tørre røde flekker på hele kroppen spesielt på armene og hendene. Vi var hos legen og fikk kortison salve men man skal jo ikke bruke for mye av den. Men jeg smører med ACO miniderm med glycerol, fikk anbefalt den. Jeg syns den funker kjempebra:) Jeg smører han ca 3 ganger om dagen og bader med olje bare en gang i uken. Med babyline sin olje :)

ORIGINAL: lykkeligky

Jeg har selv atopisk eksem, og det ser ut til at gutten min har fått det også. Jeg kan anbefale Aderma Exomega, fåes på apotek. Ellers har jeg lært at man ikke må smøre med fuktighetskrem på tørr hud rett før man går ut i kulde. Da må man bare bruke kuldekrem. Fuktighetskremer inneholder vann og kan derfor gjøre det verre i kulde. Ellers er min atopiske hud ikke glad i babyolje, da er det bedre med olivenolje i badevannet(rart, men sant.).

Olivenolje er ikke mineralolje som babyolje består i stor grad av, så det er derfor. Mineraloljen legger seg om et lag utpå huden og gjør at den ikke får puste.

Bruk heller rapsolje eller olivenolje om man har tørr hud [:)] 

Det ble mye "olje" her nå [8D]

Også veldig viktig å bruke parfymefri vaskemiddel og tøymykner her i huset! Og mest mulig bomull inntil huden.

Min lille har dessverre også atopisk eksem (som storesøster også hadde da hun var spebarn). Og noe voldsomt også (skal snart til time hos hudavdelingen på Rikshospitalet [:o]).

Den eneste kremen vi har hatt sinnsykt god effekt av er A-Derma. Den er perfekt for eksem-hud. Fet og god krem som myker opp huden, og kremen inneholder havrekli som skal lindre litt av kløen.
Den er ganske dyr, men verdt hver eneste krone..

Back
Topp