Tørr hud på baby

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
Stella har veldig tørr hud, og har sprukket opp både på hender og føtter. Vi smurte henne inn i olje i sta, på oppfordring fra barnelegen på sykehuset, og så tar vi litt olje i badevannet. Men de skal jo ikke bades hver dag disse små, og jeg kan vel ikke smøre ho inn i olje hele tiden heller? Tenkte jo ikke på å spørre legen om dèt, og ho er like tørr igjen nå.. Går det seg til?

ja, babyene skifter hud. vår var også sånn i starten, såg nesten verre ut etter vi smørte olje på, men det tørre faller av etter noen dager

Så det holder med olje i badevannet idag, og så bare gi det noen dager? Kan ikke huske at Oliver var så tørr noen gang - men det er så mye jeg har glemt ;)

S var også veldig tørr de første dagene. Flasset på hender og føtter. Leste at man ikke skulle gjøre noe med det jeg, så har bare latt det være. Har bare hatt litt olje i badevannet. Det har gått over nå :) ( hun er 13 dager)

Ok! Selv om det kløøør i fingra etter å smøre ho inn i alskens gode kremer, så skal jeg beherske meg :)

Takk for svar!

Mi var også ekstremt tørr, skiftet hud over hele seg.
Fikk beskjed om å ikke smøre eller bruke olje i badevannet. Vi har ikke brukt noe og nå er hun nesten helt fin.

Sent from my iPhone using BV Forum

Sniker litt. Her ble vi nødt til å smøre begge de to siste vi fikk med olje ved hvert bleieskift fordi de var så tørre at de begynte å sprekke opp. De på sykehuset sa at det var bare å smørre med olje og to ganger daglig med akrem. Bedre å smøre henne enn at hun skal sprekke opp, for huden vil skiftes ut der og de blir da veldig tynn hud på de stedene. Vi måtte også smøre i lysken på begge sider husker jeg på siste snuppa som kom til for hun flasset av der også.

Sånn var det de første dagene her også :) vi fikk beskjed på sykehuset at vi kunne smøre med litt olje om vi ville, men vi måtte ikke. Ellers hadde jeg litt olje i badevannet. Tok ikke lang tid før det var borte :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ho er faktisk mye bedre i dag allerede! :) Men vi skal uansett på sykehuset idag, så kan jo høre hva det mennesket vi treffer på i dag sier. Mye forskjellig praksis på dette som på alt annet skjønner jeg.. :)

Vår gutt hadde og supertørre og sprukne føtter og hender. Har bada ham bare en gang (2uker gammel nå), da hadde vi olje i vannet, også har vi massert føtter/hender inn i olje et par ganger. Nå bruker vi rene oljer og ikke slike utblanda babyoljer. Føtter og hender er helt fine nå :)

Vår gutt hadde og supertørre og sprukne føtter og hender. Har bada ham bare en gang (2uker gammel nå), da hadde vi olje i vannet, også har vi massert føtter/hender inn i olje et par ganger. Nå bruker vi rene oljer og ikke slike utblanda babyoljer. Føtter og hender er helt fine nå :)
Hvilken olje bruker du? Vi har kjøpt Dr. Greve sin - syns ikke de typiske butikkoljene fra Pampers og Natusan og sånn er noe tess jeg heller..

Hvilken olje bruker du? Vi har kjøpt Dr. Greve sin - syns ikke de typiske butikkoljene fra Pampers og Natusan og sånn er noe tess jeg heller..
Bruker ren mandelolje og mandelolje med litt lavendel i til kveldsstellet. Etter bæsjebleier smører jeg rumpa med mandelolje med appelsin, og ved magevondt har vi mandelolje+jojobaolje med fenikkel i. Er så heldig å ha en aromaterapeut i familien som har blanda oljer til oss. Mye sunnere og billigere enn disse ferdiglagde oljene man får kjøpt som er tilsatt alskens rariteter.
Sønnen til ei venninne var plaga med eksem, de brukte mye kortisonsalver uten bedring, så gikk de over til ren solsikkeolje, da ble huden helt fin. Så rene, naturlige oljer er nok best på babyhud :)

Frøkna her hadde sprukken hud og flasset på hender og føtter da hun ble født. Vi smurte bare med babyolje. Nå har hun blitt litt mer tørr på mage og lår. Smørte litt med a-krem. Det hjalp med en gang.
Når vi skifter bleier har vi ferdigblanda vann og babyolje ved stellebordet. Bruker det og tørrservietter til å vaske med. Smører med inotyl hvis hun er veldig rød.

Back
Topp