Tørr hud og kløe?

Tigerbaby

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Himmelbarn
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Jeg har blitt EKSTREMT tørr de siste ukene, huden sprekker opp og jeg gjør rett og slett ikke annet enn å smøre meg :bored:
Brukt masse forskjellige kremer, men de med karbamid(sånn fuktighetsgivende legemiddel) så blir jeg stående og hyle av smerte fordi huden svir sånn.. Det skal ikke brukes ved åpne sår.. Og hele tiden er jo åpent sår.
Noen gode tips?

Jeg har blitt EKSTREMT tørr de siste ukene, huden sprekker opp og jeg gjør rett og slett ikke annet enn å smøre meg :bored:
Brukt masse forskjellige kremer, men de med karbamid(sånn fuktighetsgivende legemiddel) så blir jeg stående og hyle av smerte fordi huden svir sånn.. Det skal ikke brukes ved åpne sår.. Og hele tiden er jo åpent sår.
Noen gode tips?
Har det akkurat på samme måte. Har du prøvd canoderm? Den kan du eventuelt også blande ut litt med vanlig fuktighetskrem. Bruker det på mini da han har veldig tørr hud.
Canoderm kan klø noe når man er veldig tørr, men den funker godt. Vi må smøre mini 2-3 ganger om dagen, og tidvis blande den ut med typ spenol eller lignende.

Har det akkurat på samme måte. Har du prøvd canoderm? Den kan du eventuelt også blande ut litt med vanlig fuktighetskrem. Bruker det på mini da han har veldig tørr hud.
Canoderm kan klø noe når man er veldig tørr, men den funker godt. Vi må smøre mini 2-3 ganger om dagen, og tidvis blande den ut med typ spenol eller lignende.
Det er den som svir sånn :sorry:

Eventuelt NAF badeolje etter dusjen, smør deg godt inn og lufttørk, og når du er tørr, så smøre med canoderm?

Prøvd å blande den ut?
Med spenol?
Eventuelt NAF badeolje etter dusjen, smør deg godt inn og lufttørk, og når du er tørr, så smøre med canoderm?
Hmm.. Jeg har hatt en skikkelig god dusj-olje i vinter, den luktet mat, men huden var super..
Må ihvertfall prøve noe før jeg henter ostehøvelen og kvitter meg med hele problemet :grumpy:

Dusjolje og vitapan (eller lignende) krem eller salve er mitt råd.
For guds skyld ikke noe lotion eller noe produkt med vann i.
Håper det blir bedre!

Jeg har det problemet på hendene, heldigvis ikke resten av kroppen, men klør som et uvær overalt og smører meg konstant for å lindre.

Jeg bader i babyolje, evt smører hele kroppen med det etter en dusj.
Leggene har sett ut som et gammelt slangeskinn fra en slange som har skiftet det. Bruker spenol i tillegg, fungerer bra for meg, men kan hende du reagerer annerledes :-)
Jeg må holde meg unna alt med parfyme da det svir skrekkelig

Fant en helt ny aftersun i skapet som jeg prøver nå, smurt meg etter dusjen.
Hadde noe apobase(begge typer) også, men prøver aftersun først siden det er en sånn 24h moisturizer ting

Bruker canoderm her, både jeg og lille har atopisk eksem. Må smøre hver morgen og hver kveld uten pause mellom dager med smøring, ellers svir det. Det svir fordi huden er svært tørr og sårbar.
Hvis kløen blir riktig så ille finnes det en mixtur for kløe, denne får lille de kveldene han klør så mye at han sliter med å sove. Finnes en for voksne også. Men om man kan bruke det som gravid aner jeg ikke.
Ikke bruk billigkremer fra matbutikken/Cubus ol, de inneholder ofte parfyme, vann ol, og det kan gjøre problemet værre. Kjøp heller gode og fete kremer på apoteket.
Bruker også kortisolkrem over sår, smører deretter med canoderm over. Hygiene er viktig, så dusj gjerne av deg kremen jevnlig, vi bruker en «såpe» fra ACO, som er en dusjkrem for stram, kløende hud.
Det finnes også noe man har i badekar, som gjør vannet gult, som man kan bade i om kløen blir ekstra ille. Husker ikke akkurat nå hva det heter, men de på apoteket vet hva det er.
Hilsen en med mange års erfaring med kløe! :hilarious:

Back
Topp