Tørr hud i ansiktet,på overleppa og under nese

Hestehov

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Jeg får så tørr hud på nevnte steder nå som høsten er kommet. Huden blir tørr, klør og flasser litt. Føles ut som hunden der er en størrelse for liten siden jeg blir så stram. Prøver å unngå å tørke og snyte meg mye men blir jo litt likevel. Har smurt med locobase fet krem og det hjelper der og da, men virkningen går fort over. Hva kan jeg smøre meg med?
 
Hei!
Tørr hud utover høsten og vinteren er et kjent problem da den kalde lufta gjør at huden tørker lettere ut.
Det som kan være greit å vite om smøring av kremer i den kalde årstida er at man bør smøre seg i litt god tid før man går utendørs, på denne måten rekker vannet i kremen å fordampe fra huden slik at det ikke ligger utenpå og kjøler ned huden og på den måten bidrar til at du blir mer tørr.

En krem jeg synes er fin å bruke på denne tiden (jeg har det samme problemet, men gjerne på hendene) er La Roche Posay Cicaplast, denne kommer både i en variant til leppene, som håndkrem og universalsalve. Måten den virker på er at den er med på å gjenoppbygge hudbarrieren og beskytte huden. Den skal kun smøres raskt på i et tynt lag før du lar den trekke inn selv. Fortsetter du å jobbe med den bruker den lengre tid på å trekke inn og vil kunne oppleves som litt klissete.
https://www.komplettapotek.no/product/861132/hud-og-haar/syk-hud/la-roche-posay-cicaplast-balm#

Hilsen Inger Marie
 
Back
Topp