Tørr hud hos baby..

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Mener lese dette er normalt, men lurte på om noen vet hvor lenge det varer? Denne avflassingen på hender/føtter.. Og er det noe jeg kan eller burde gjøre med det?

Samme her, men på hele kroppen. Jeg smører henne inn i litt babyolje bare.

Samme her, men på hele kroppen. Jeg smører henne inn i litt babyolje bare.
Har gjort det før, men synes ikke det hadde noe stor effekt [emoji85]
Er bare på føtter og hender her heldigvis. Bittelitt opp armene..

Var tørr på hender og mest føtter (oppå) første dagene her også. Vi gjorde ingen ting med det, og det gikk over av seg selv.

Jeg har ikke gjort noe med det, forsvinner like fort som det dukket opp:)

Skulle på nyfødt fotografering på fredag, så tok litt olje i badevannet for å forsøke å dempe den tørre huden, resultatet ble at det bare ble mye værre :p fotografen skulle prøve å redigere det litt vekk :p

Vi bruker grevens babyolje i badevannet vær kveld i begynnelsen funket fett da. Så sluttet vi men nå fikk storebror noen tørre flekker igjen og starta opp med oljen i badekaret og funker nydelig:)

Har hatt ganske mye flass på hender og føtter. Vi har hatt litt olje i badevannet. Nå har nesten alt forsvunnet etter nærmere en uke [emoji5]

Her flasser han en del på hele kroppen, men vi har ikke gjort noe med det - Har hatt litt olje i badevannet, men kan ikke si om det har hjulpet noe til eller fra. Har lest at morsmelk kan hjelpe, med så langt har jeg ikke kommet at jeg har fått testet det ut.

De skal bytte hud, altså flasse av, så det er egentlig lite vits å bruke masse kremer osv. Vi bruker olje i vannet , men ikke mer enn det... Men trolig går det over etterhvert av seg selv.

De skal bytte hud, altså flasse av, så det er egentlig lite vits å bruke masse kremer osv. Vi bruker olje i vannet , men ikke mer enn det... Men trolig går det over etterhvert av seg selv.
Ja, det googlet jeg meg frem til. Var bare usikker på om man burde smøre noe eller burde la være. Eller om det ikke var så veldig nøye om man smurte oljer eller lot det gå over av seg selv..
Også stod det lite om hvor lenge det varte [emoji14] kan ikke huske at første hadde sånn tørr hud, så.. Husker i alle fall ikke hvor lenge [emoji14]

Hvis du ammer er morsmelk fint mot alle "problemer" med huden. :)

Frøkna mi er tre uker nå å syns den tørre huden er så godt som borte, litt her å der i ansiktet enda men det kommer å går:happy:

Back
Topp