Tørr hud/ eksem-krem

heges79

Elsker forumet
Oliver har en del atopisk eksem og veldig tørr hud i perioder.. Høysesongen er jo i anmarsj. Dere som har barn med det samme, hva slags fuktighetskrem bruker dere? Har fått anbefalt noen av en hudlege..men synes ikke de har funket noe særlig.. Noen erfaringer??[:)]

Vi bruker stort sett en krem fra A-derma. Synes denne er ganske god. Den er fet, men ikke så fet at den ikke trekker inn i huden som mange andre kremer.
Denne:

Alikevel holder det ikke med bare fuktighetskrem. I perioder må hun også bruke eksemsalve (Locoid). Hun bruker også en dæsj olje i badevannet, men det kan ikke være for mye olje, for da legger det seg utenpå huden, og hun klør ekstra mye... (Her kommer det også an på hvilken olje som blir brukt)

Takk for tips.. Den har jeg ikke prøvd enda.. Får ut og kjøpe imorgen [:D] Bruker også eksem-salver når det er som verst [:)]

Vi bytter på å bruke a-derma exomega og a-krem [:)] i tillegg bruker vi en olje fra apoteket som heter Balneum Hermal i badevannet, den trekker seg godt inn i huden og blir ikke liggende som et lag utenpå [:)]

ORIGINAL: malii

Vi bytter på å bruke a-derma exomega og a-krem [:)] i tillegg bruker vi en olje fra apoteket som heter Balneum Hermal i badevannet, den trekker seg godt inn i huden og blir ikke liggende som et lag utenpå [:)]

Denne bruker vi også [:D]

Har en stor pumpeflaske som heter Lipikar

Den er veldig fet og god for irritert hud. DYR og eneste som faktisk bidrar til å bedre eksemet og ikke bare holde huden fuktig/fet, av det vi har prøvd til vesla.

Hvilken krem som er best tror jeg er forskjellig fra barn til barn rett og slett.

vi bruker også a-derma for atopisk hud[8D] den funker veldig godt på sindre.er utbruddet kraftig smører jeg han med mildison eller hydrokortison først.

ORIGINAL: Mamma til Sindre

vi bruker også a-derma for atopisk hud[8D] den funker veldig godt på sindre.er utbruddet kraftig smører jeg han med mildison eller hydrokortison først.

Samme her [:)]

Er storfornøyd med Aderma - eneste som har fungert her i huset!

Forresten, hvis man har salve med hydrokortison, så virker den mye bedre om man smører med fuktighetskrem 10 minutter før salven.

ORIGINAL: Undrende85

Forresten, hvis man har salve med hydrokortison, så virker den mye bedre om man smører med fuktighetskrem 10 minutter før salven.

Aha.. takk  for tips [:D]

Har atopisk eksem selv pluss at lillemann har det... Og jeg sverger til A-derma for oss begge...! Aldri vært så bra i huden noen gang!!! Jeg smører både han og meg hver eneste dag og den store tuben varer jo i nesten to mnd...! Så den er ganske drøy..! Smører ansiktene våre hver dag og kroppen hans et par ganger i uka kanskje...
Den er absolutt å anbefale..! Vi har dusjsåpe og noe badegreier i tillegg og vi, da... [;)]

Vi bruker Decleor aromaecens som egentlig er en "nattkrem" men det er det ENESTE som funker på LL sin atopiske eksem . Vi har prøvd a-derma , a-krem , og div kortisonsalver til ingen nytte.

Dette er en kortison fri og sink fri salve som er basert på naturlige ingredienser så fin barnehud tåler denne , den er også bra på min tørre hud [;)]

Back
Topp