Tørr hodebunn, hva hjelper?

meteorit

Forelsket i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Noen som har gode råd? Det klør på samme sted i hodet som ved sist jeg gikk gravid også. Har ikke dette problemet utenom graviditeter ser det ut som! Jeg vasker håret bare en gang i uka også. Blir gal av å klø med i bakhodet! Og nå ser jeg at jeg har begynt å flasse også!
Kjøpte en olje fra Moroccon oil, men synes ikke den hjelper etter de ukene jeg har testet!
 
Noen som har gode råd? Det klør på samme sted i hodet som ved sist jeg gikk gravid også. Har ikke dette problemet utenom graviditeter ser det ut som! Jeg vasker håret bare en gang i uka også. Blir gal av å klø med i bakhodet! Og nå ser jeg at jeg har begynt å flasse også!
Kjøpte en olje fra Moroccon oil, men synes ikke den hjelper etter de ukene jeg har testet!
Når det er som tørrest på vinteren så føler jeg egentlig ingenting hjelper skikkelig. Men jeg vasker også håret bare en gang i uken og før det vaskes så har jeg kokosolje i mange timer på hodebunnen. Det hjelper litt:happy:
 
Jeg bruker også shampo og balsam mot tørr hodebunn. :)
 
Jeg bruker shampo fra apoteket mot flass og tørr hodebunn, men når den ikke hjelper bruker jeg å masere olivenolje inn i hodebunnen lenge før jeg skal dusje. Bruker sånn badehette fra hoteller over hodet. Sånn lar jeg det være til jeg skal dusje. Bruker å vaske håret på søndager, da mannen min er hjemme da og jeg får litt tid for meg selv. Lar olivenolje virke i ca 4 timer før jeg vasker håret med en mild shampo.
 
Prøv Fungural shampo fra apoteket (reseptfri), kan hende (jeg er dog ingen lege) at det kan være seboreisk eksem i hodet / sopp pga hormoner i svangerskap.. Jeg må selv bruke den shampoen hele vinterhalvåret hvert år uavhengig av graviditet pga eksem... Vil bare tipse om den allefall, den har blitt min redning fra å ikke rive av meg hele hårmanken :p
 
Jeg bruker også antiallergiske sjampo og balsam fra apoteket. Men er også begynt å bli tørrere nå, så må nesten se det litt an. Kanskje en hårkur for hodebunn kunne vært noe?
 
Back
Topp