Tørr bavyhud - tips?

Thea90

Blir kjent med forumet
Vi har begynt på babysvømming. W
Etter vi er ferdige i bassenget, smører jeg lille inn med babyolje.

Syntes ikke dette fungerer noe særlig:/ Noen som har gode tips mot tørr babyhud? :)

Vi bytter på fet krem uten parfyme osv fra apoteket og ren mandelolje:) syns mandeloljen er mye bedre enn babyolje. Jeg prøver å smøre henne 1-2 ganger om dagen

Apobase er en fet og fin krem. Klisser litt, men er veldig bra på min tørre hud. Passer for barn også.

Her er det beste å bade i badekaret med masse olje i vannet. Altså ungen er helt oljete og glatt når hun taes opp. Om vi ikke bader ofte nok så får hun fort tørre flekker, så bader gjerne annenhver dag. Men vet noen blir mer tørr av å bade ofte, jeg vet ikke om det er fordi de har for lite olje i vannet eller om det er forskjell på hvorfor de er tørre (eksem, psoriasis, vanlig vintertørrhet, allergi).

Den beste kremen jeg vet om er la roche possay sin baume ap+

Sønnen har atopisk eksem, og vi bruker Aderma (både olje og fet krem) for veldig tørr hud. Kjøpes på apotek.

Til barn uten eksemproblem vil en barnehudkrem være fint. Mini care fra Aco fra apoteket bruker vi, den er litt fet til å begynne med men klisser ikke synes jeg.

Ellers er jeg faktisk veldig fornøyd med Natusan repair cream, kjøper på Kiwi. Den funker veldig bra på sutteeksemet hennes.

Apobase! Bruker denne masse både privat på vinteren og på jobb (sykehjem) rød eller blå. Rød er best :-)

Når dere bader i basseng med klor er det veldig viktig å skylle av alt kloren FØR en begynner med såpe etc. Et lite tips:)

Jeg har to barn med tørr hud/atopisk eksem, og jeg sverger til miniderm!! Synes noen av de feteste kremene (som locobase og apobase) rett og slett ikke trekker inn.... Så her går det i miniderm, og en skikkelig fet en på eksempartier (ceridal, locobase)

Triks er også å smøre med fet krem FØR bading, slik st kremen lukker porene/ fungerer som en vegg mellom hud og klor :)

Jeg leste at man kunne bruke kokosolje.

Back
Topp