Tørketrommel

Askeladden

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
MayDay2021
Vurderer å skaffe oss tørketrommel, men er usikker…

Fordeler og ulemper med det? :oops:

Fordeler; ting TØRKER, man får myke håndduker, slipper å henge opp sokker/truser til tørk osv.
Ulempe; det blir støv.

Jeg kan ikke forstå at noen bare vurderer å kjøpe tørketrommel. Er det virkelig noe å vurdere? :troll::wacky:

Enig med hun over her, klærne blir myke og glatte. Og man får ut alt av hår lo fra de. Jeg merker ikke noe av at det blir noe mer støv av den , utenom i lofilteret selvfølgelig.

Fordeler: slipper tørkestativ,kan brette å legge bort tøy samme dag som de er vasket, bedre innemiljø, altså mindre fukt i huset, klærne blir mykere og enklere å brette, ikke krøllete klær,slipper klumpete puter og dyner etter vask, og ja ikke minst vinterjakker.

Ulempe: høyere strømforbruk, mere støy, en ekstra maskin å vedlikeholde, ikke alle plagg tåler tørketrommel.

Fikk oss tørketrommel da vi fikk barn, og måtte nok kjøpt en ekstra kasse gulpekluter minst uten. Håndklær og sengetøy blir mykere, og når ungene har ett sengesett de elsker er det fint å vaske og tørke det på en dag, begge har også hatt perioder med uhell om natta, da var det også veldig greit å kunne vaske og tørke raskt :)

Jeg er veldig positiv :)

Jeg får være motvekten som synes at alle klær blir fortere slitt og holder seg dårligere i tørketrommel.
Unntaket er sokker og truser som det ikke er så farlig med. Håndklær er også mykere når de tromles.
Tørketrommel er mindre miljøvennlig om man skal peke på en annen ulempe.
Men det må være greit å slippe å henge opp tøy, og slippe å bo med et tørkestativ. Vi har lite plass og ikke tørketrommel. Men lever enda :D kommer nok ikke til å skaffe oss det i fremtiden heller.

Har tørketrommel og vaskemaskin i ett. Kaster det inn i en maskin og tar det ut tørt :D kunne ikke levd uten den.
Bor i leilighet så har ikke tørkemuligheter ute. Npr vi flytter til hus så tørker vi nok mer ute på sommerstid. Men elsker vask/tørk maskinen vår

Tørketrommel er gull verdt. Kjøpte rett etter jul, og angrer på at vi ikke kjøpte før. Bruker kun til undertøy, sengetøy håndklær osv.

Anbefaler absolutt tørketrommel. Ja, det blir endel støv, men vi har stort vaskerom nede så det støvet holder seg for det meste der. Ville også kun brukt den til håndklær, kjøkkenkluter og sengetøy da det sliter veldig på klær. Men bare på de tingene sparer den oss for mye plass og arbeid!

Vi har tørketrommel og bruker det bare på håndklær og undertøy. Bruker den ikke alltid, men når jeg ikke gidder å henge opp klærne. Fint å bruke trommelen for å vaske puter, dyner, dunjakker, osv.

Vi har hatt tørketrommel siden vi fikk barn, og hadde ikke kunnet levd uten den:p Nå som barn nr 5 er rundt hjørnet skal jeg kjøpe en tørketrommel til, så jeg har to:D Jeg tørker alt i tørketrommelen unntatt ull, baby- og smårollingtøy:)

Tørketrommel er et must. Bruker den til alt utenom tøy som i følge lappen ikke tåler det. Merker ikke noe mer slitasje på klær nå enn før vi fikk tørketrommel. :)

Tørking av klær inne, særlig om vinteren, kan føre til dårligere inneklima, som gir økt sjanse for astma og allergi.

Tørking av klær ute utgår for vår del pga allergi. Det kommer store mengder pollen og annet grums i klærene når de tørkes ute.

Er veldig glad i tørketrommelen vår til å tørke ting som vaskes på 60/90grader + puter og dyner. Var litt uhell med minsten på morgenen, da var det greit å kunne tørke det kjapt :) vanlig brukstøy blir hengt opp, men har ikke den beste plassen å ha stativet på. Gleder meg til å få større vaskerom i nyhuset :D

Har du plass er tørketrommel kjekt å ha men for vår del brukes den ikke alltid.

ser argumenter for favoritt sengetøy ol, jeg ser at jeg klarer å få det tørt på en dag om jeg bare klarer å vaske det og henge det tidlig opp om dagene.

Vi har hatt tørketrommel og får det nok igjen men har også klart oss lenge uten med to og nå tre barn, vi vasker en maskin til dagen som regel og klærene er tørre dagen etter. Men ja vi bor med tørkestativ men det ble jammen meg mye klær som måtte ordnes når de ble tromlet også. Det jeg savner at klærene blir lagt til vask og havner ferdig brettet i skapet igjen…

Har du levd UTEN ??:hilarious::hilarious: Jeg tørker alt bortsett fra hjemmestrikk ull :hilarious:

Har du plass er tørketrommel kjekt å ha men for vår del brukes den ikke alltid.

ser argumenter for favoritt sengetøy ol, jeg ser at jeg klarer å få det tørt på en dag om jeg bare klarer å vaske det og henge det tidlig opp om dagene.

Vi har hatt tørketrommel og får det nok igjen men har også klart oss lenge uten med to og nå tre barn, vi vasker en maskin til dagen som regel og klærene er tørre dagen etter. Men ja vi bor med tørkestativ men det ble jammen meg mye klær som måtte ordnes når de ble tromlet også. Det jeg savner at klærene blir lagt til vask og havner ferdig brettet i skapet igjen…

Den maskina som bretter klærne og legger dem inn i skapet savner jeg også..

Jeg får være motvekten som synes at alle klær blir fortere slitt og holder seg dårligere i tørketrommel.
Unntaket er sokker og truser som det ikke er så farlig med. Håndklær er også mykere når de tromles.
Tørketrommel er mindre miljøvennlig om man skal peke på en annen ulempe.
Men det må være greit å slippe å henge opp tøy, og slippe å bo med et tørkestativ. Vi har lite plass og ikke tørketrommel. Men lever enda :D kommer nok ikke til å skaffe oss det i fremtiden heller.
Enig med deg, men vi har trøketrommel, bare at ikke alt av tøy går i den....

Fordeler:

-Du slipper å henge opp enorme mengder sokker/truser/håndklær/sengetøy (vi tørketrommel ikke vanlig 40-vask, tøyet holder seg bedre om det får slippe).
-Varme og myke håndklær rett fra tørketrommelen er DIGG!
-Du kan faktisk vaske og tørke dundyner i løpet av en dag

Ulemper:
-Den koster penger i innkjøp og strøm
-Den tar plass
-Den kan teoretisk sett kreve at du legger opp en ny strømkurs (men dette er sjelden et problem/nødvendig)
-Du vil aldri kunne gå tilbake til å ikke ha tørketrommel.

Back
Topp