Tørketrommel?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Hva burde man se etter i en tørketrommel?
Hva er bra og hvorfor..? :p
/kan-ingenting-om-tromler

Det kommer an på hvor du skal ha den, og om du vil ha rør stikkende ut av veggen eller ikke. :P
Det mest praktiske er kondenstørketromler med varmepumpeteknologi. :)

Bare spør i butikken, så hjelper de deg. ;)

hvor mye den tar å tørker /kg
motortype - børste løs er å anbefale
kondens er å anbefale (sliper man rør i vegg)
funksjoner man vektlegger - ullvugge, skotørker etc
ditt behov
energiklasse ( flest aa++ = billigst strømbrukt)
forhåndsinstillinger, og vekt/tids estiering er å anbefale :)

av merker er det å anbefale "dyre kalitetsmerker" bosch, LG, miele, eller litt billigere: whirpool, samsung, hotpoint.

Denne er uunnværlig i vårt hus, har den stående på vaskerommet, oppå vaskemaskinen. Samler vannen i en beholder, som man tømmer ut hver gang, også må man huske å rengjøre filteret etter hver bruk, da det har vist seg at oppsamling av loen kan være brannfarlig. Ikke sett på tørketrommelen på natta eller når du er ute av huset, nettopp pga. brannsikkerhet. Med mindre du ikke er avhengig av lufttørket sengetøy, klær, håndduker m.m., så er denne et must. For oss som har hund, tar denne effektivt hår også fra plagg. I tillegg til at håndklær, sengetøy blir mykere (trenger ikke tøymykner) og tørker selvfølgelig mye raskere. Man kan ta av senga en morgen, vaske, tørketromle og legge på rent igjen samme dag. Men vær bevisst på at ikke alt kan tørketromles, selv om det er flere innstillinger som "fint" og "bomull". Jeg hadde ikke kastet silke og ull der inne. Mannen hadde ikke hatt tørketrommel før han traff meg, og hadde kastet absolutt ALT til min store skrekk en gang, selv sine finskjorter! Nå henger han dem opp etter vask i stedet. :P Og klærne blir jo mer slitt av jevnlig tørking i tørketrommel og at det kan være fare for at noe kan krympe. Men ellers - gull verdt! Bare husk at rommet hvor den står bør luftes mens trommelen går, da det blir mye fukt fra den. Det geniale er at den varmer godt opp i rommet mens den går. ;) Ellers så har Kristin_2016 sagt det en bør tenke over mtp. valg av maskin. Jeg ramset vel mer opp hvorfor. :)

Lykke til med avgjørelsen!

Dagens tørketromler kan tørke mye mer om man legger penger i det. Min er en dyr Bauknecht som vi kjøpte for et par måneder siden. Helt fantastisk og kan tørke alt i den. Til og med Kashmir-program og babyklær-program. Jeg har også skjorte-program så jeg slipper å stryke de, de er rynkefri og perfekte når maskinen er ferdig. Denne er gull verdt!

Back
Topp