tørketrommel

Makko med 3 gull

Gift med forumet
Lurer på om hvitevarer er programmert til å gå i stykker etter 5 år og 1 mnd???

Tørketrommelen vår var 5år i desember. I romjula går døra i stykker. Jeg bestiller deler og fikser. Nå sier den at vannbeholdereb er full etter ca 10min tromming. Aner ikke hvordan jeg skal fikse det.
Noen som vet?

Alternativt noen som har en god trommel å anbefale?

Jo, de er dessverre det. Er et eller annet som skjer med en gang garantien går ut.
Har ingen tips, bare medfølelse! Nå er vaskemaskinen vår 4 år, krysser fingrene for at vi er uheldige før året er omme!

Det virker som alt er programmert til å gå i stykker,

ImageUploadedByBV Forum1454089740.996777.jpg 9 kg kapasitet, kan tørke ull og jeg bare elsker den.
Har 12 kg vaskemaskin eco bubble som ser lik ut. Fantastisk god maskin.

Jeg fikk også melding om full vanndunk. Av en eller annen grunn hjalp det å ta en grundig rens av filteret...

Jeg fikk også melding om full vanndunk. Av en eller annen grunn hjalp det å ta en grundig rens av filteret...
Rengjorde grundig sist uke... Har tatt en runde igjen nå og rent nede i en luke under filteret (som jeg fant som et tips på nettet). Får håpe det hjelper.

Både platetoppen og stekeovnen bør også byttes (de er 6 år)...

Noen varer er desverre programert ja. Så et program ang hvorfor feks tver ble ødelagt mye fortere i dag enn "før i tiden". Men vet ikke ang hvitevarer da, de er jo laget anderledes.

Jeg er ikke fornøyd med vår hvertfall og det er denne:
ImageUploadedByBV Forum1454094112.636378.jpg

Vi har btw en tørketrommel arvet etter bestemor. Sikkert 20 år gammel. Har kun en av og på knapp, that's it. Den funker kjempebra, tror aldri den kommer til å bli ødelagt! Vært med på.3 flyttelass og alt. Bygd i en tid der ting ble bygd for å vare.

Vår tørketrommel røk i går. Den er 5-6 år gammel. Selve trommelen har revna :O

Jeg kjøpte ny vaskemaskin og trommel for under 1 år siden. Hatt reparasjon allerede..
Nei hvitevarer er ikke som de engang var..
Min farmor har enda oppvaskmaskinen og stavmikser som går 33 år tilbake i tid. Slå den a ;)
(Ikke like vakkert da, litt vell retro men funker som juling)

Her er link til en dokumentar om akkurat dette med bruk og kast-samfunnet. Den heter The Lightbulb Conspiracy. Kjempeinteressant faktisk! :)

https://youtu.be/vfbbF3oxf-E

Last edited:
Har hørt rykter om at maskiner er programmert til å vare "så så mange runder", sånn at de skal gå i stykker kort tid etter garantien er ute.. At produsentene lett kunnet lage noe som ville vart i 20-30 år - men det tjener de jo ikke penger på...

Om det er helt sant, vet jeg ikke - men det virker absolutt ikke så langt unna.

Vi har btw en tørketrommel arvet etter bestemor. Sikkert 20 år gammel. Har kun en av og på knapp, that's it. Den funker kjempebra, tror aldri den kommer til å bli ødelagt! Vært med på.3 flyttelass og alt. Bygd i en tid der ting ble bygd for å vare.

Hehe, vi har også en sånn en. Det vil si, den stod i huset da vi flyttet inn.
Fungerer som bare det, men tipper den bruker mer strøm enn de nye. Men vi kommer nok til å bruke den til den kneler... :happy:

Back
Topp