Tørketrommel

Mutta

Forelsket i forumet
Kan jeg ha den i en bod? og hva er standarmål på de?:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har du kondenstørketrommel kan de stå hvor som helst, men det bør være mulighet til lufting da de genererer mye fuktighet. Hvis ikke må du ha noen steder å gjøre av vannet som kommer ut.

Standardmål er 60cm brei og 90 cm høg. :)

Tusen takk for svar!
Vurderer å kjøpe en å ha i skyvedørs garderoben i gangen, da det er det eneste Stedet vi har plass!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ville ikke plassert en tørketrommel i et rom som ikke er definert som våtrom.

Dette fordi tørketromler lager mye kondens uavhengig om den samler vannet selv eller spyler det ut.
Det blir fort mugg, råte og vannskader og det må være tilstrekkelig med lufting.
Dette får du ikke ved å ha den i et skap eller en standard bod.

Hvis du leier kan det også få store konsekvenser. Mange er ikke klar over det, men de fleste standard husleiekontrakter forbyr tørking av klær generelt innendørs nettopp pga fukt.

Vi har vår trommel i en bod, og det går bra. Men jeg har alltid vinduet åpent mens den går og en stund etterpå.

Jeg ville ikke plassert en tørketrommel i et rom som ikke er definert som våtrom.

Dette fordi tørketromler lager mye kondens uavhengig om den samler vannet selv eller spyler det ut.
Det blir fort mugg, råte og vannskader og det må være tilstrekkelig med lufting.
Dette får du ikke ved å ha den i et skap eller en standard bod.

Hvis du leier kan det også få store konsekvenser. Mange er ikke klar over det, men de fleste standard husleiekontrakter forbyr tørking av klær generelt innendørs nettopp pga fukt.

Den siste der fikk vi høre om fra en tidligere husvert, hun nærmest tvang oss til å kjøpe tørketrommel, vi hadde aldri hørt om det der før. Det stod ikke i kontrakten heller da, men greit nok...

Jeg ville uansett aldri plassert tørketrommelen i en skyvedørsgarderobe hvor jeg gjetter man skal oppbevare klær også? Høres ut som en oppskrift på mugg.

Jeg kjenner noen som hadde tørketrommel i et lite rom lukka med skyvedører. Det var da ekstra ventil i dette rommet og de MÅTTE ha dørene åpne når de brukte trommelen. Dette var i et rom utenfor badet og det funka supert for de...

Den siste der fikk vi høre om fra en tidligere husvert, hun nærmest tvang oss til å kjøpe tørketrommel, vi hadde aldri hørt om det der før. Det stod ikke i kontrakten heller da, men greit nok...

Jeg ville uansett aldri plassert tørketrommelen i en skyvedørsgarderobe hvor jeg gjetter man skal oppbevare klær også? Høres ut som en oppskrift på mugg.

Det er ikke alle kontrakter det står nevnt i, men i den som huseiernes landsforbund had (hvertfall hadde) så stod det. Og i følge en eller annen lov jeg ikke husker navnet eller paragrafen på i farta så står det at klestørk innendørs ikke er tillatt. (husleieloven?)

den kan det om du har kondenstrommel.. om du skal ha den i et skap bør du værtfall ha en lufttørker i rommet som har god kapasitet.. samt å skapdøren åpen mens den går :)

Back
Topp