Tørketrommel?

3.gull

Blir kjent med forumet
Tar dere babyklærne i tørketrommel? Isåfall hvorfor ikke? Det er jo så mye smått å henge opp også føler jeg at det blir mykere da. Bruker nøytral tøymykner i tillegg.

Hadde jeg hatt tørketrommel så hadde jeg brukt den til babytøy for klærne blir så myke da :) 

Jepp:)

Jeg hiver ALT til barna i tørketrommelen. Vasker og ALT på 60 grader eller mer, selv om det står noe annet på vaskelappen. ALDRI opplevd at noe er blitt ødelagt eller stygt, og blir det det ja så pytt pytt. Synns det er ekkelt å ikke vaske det på minimum 60 grader..

Ja, tar det i tørketrommel. Men idag har jeg hengt det ute i solen. Ingenting som har blitt ødelagt men synes noen klær krymper mye fortere i tørketrommelen.

Bruker det ikke, men skulle gjerne gjort det hvis vi hadde hatt tørketrommel. Vi tørker alt på snora, og jeg synes klærne blir "harde" nesten uansett hvilket vaskemiddel/tøymykner vi bruker. Så kjipt å kjøpe myke, deilige nyfødtklær i butikken og så må man jo vaske dem før bruk, og så blir de harde/stive med en gang.

Må liksom knøvle dem litt/strekke og dra i dem etter de har tørket for å få dem litt mykere.

bruker som oftest henge opp ting, men bruker nøytral tøymykner eller milo tøymykner (hvis ull).
De klærne jeg føler blir stive får seg en runde i trommelen, men jeg har kjøpt så mye ull og ull/silke til baby at det er ikke mange babyplagg hos meg som blir stive :)

Med tøybleiene bruker jeg ikke tøymykner, henger de opp og de har blitt ganske mye uansett, men skal vurdere å hive de litt på "lufting" i tørketrommelen etter de er tørket eller tørking når de er nesten tørre- for å myke dem litt.

Tørketrommelen blir ellers brukt til håndklær og undertøy, ellers veldig lite. Syns den ødelegger klærne mye raskere enn om jeg henger de opp. Dyrt er det og å kjøre tørketrommel :)
Men hender jeg hiver plagg inn der på varm luft lufting i 5min for å mykne klær hvis jeg syns de blir litt harde (ola bukser, tskjorter etc).

Ja, gjorde det med storesøster sin klær, og det gikk jo helt fint!
Bedre med myke klær!

Back
Topp