tørke

bls

Glad i forumet
Lure på om d e tørke lillegutt har fått i munnen, leste en plass at dæm kunne bli helt hvit på tunga...enn slags soppinfeksjon, men d va ikke farlig...

Flere som har opplevd d samme? Ka ska man jøre me d?

sikkert bare melk.gutten min har også det..

trur næmli ikke d e melk, kan se sånn ut, men d ligg så gått på tunga lixom, viss du skjønne? :)

Fikk svar på d hær inne på bv...glæmte jo å sjekke...:) åsså heta d vist trøske ikke tørke :) min feil...

Trøske er et hvitaktig belegg som kommer på tungen og deler av munnslimhinnen. Det er vanlig hos spebarn og skyldes en soppinfeksjon. Ofte kommer trøske mens barnet behandles med antibiotika. Trøske er ufarlig, og det forsvinner med et soppdrepende middel. Ofte er det unødvendig å behandle trøske.

jeg trodde også at Robin og jeg hadde fått trøske pga av at jeg hadde så såre brystvorter og pga av det belegget på tungen.har ungen din trøske så ska det også være sånn belegg på innsiden av leppene.det melkebelegget på tungen sitter "fast" det også... noen så bruke yoghurt på puppene hvis de har det...[:-][:D][8|]

e litt sår, men ikke så kjempe mye.
fikk åsså høre i dag at man kunne bruke utvanna farris på en q-tips å tørke av tungen :)

Eller så kan du bruke Corsydol, munnskyllevann som u kjøper på apoteket. Det hjalp oss med en gang. Ellers får du noe som heter Mycostatin på resept hos legen.

Back
Topp