Tør jeg å prøve Wild Yam?

Lone1990

Forelsket i forumet
Vi som prøver :)
Jeg kjøpte en boks med wild yam veldig spontant på butikken idag, men så leser jeg meg opp så virker det som at det er mange som opplever å bli gravid, men at det ender i kjemisk?

Det gjorde at jeg ble veldig usikker om jeg burde prøve eller ikke.. Er på PP7 og opplevde en kjemisk i PP5 :shy: Syklusen er normal på 28/29 dager.

Er det noen her med erfaring?

Ja, jeg vet det finnes mange mange forum om det, men jeg er fortsatt usikker, så da ble det enda en om Wild Yam :laughing021:Heartred
 
Kan fortelle min erfaring. Jeg hadde lest om flere her på forumet som ble gravide etter å ha brukt Wild Yam, så testet forrige PP selv.
Jeg får vanligvis TR 14 dager etter EL. Hadde EL søndag 24.03, som skulle tilsi TR søndag 07.04.
Begynte på Wild Yam når tempen hadde gått opp (2 dpo), for å være sikker på å ikke ødelegge eggløsning. Begynte å blø allerede onsdag 03.04, og skjønte ingenting. Ikke mye, men nok til at jeg måtte bruke tampong. Blødde litt hver dag helt til mensen starta for fullt søndag/mandag.
Så for meg så påvirka det syklusen og TR, sånn at jeg blødde i 9 dager istedenfor 5 o_O:shifty:
Tror ikke jeg tør å prøve det igjen denne PP, veeeldig usikker
 
Kan fortelle min erfaring. Jeg hadde lest om flere her på forumet som ble gravide etter å ha brukt Wild Yam, så testet forrige PP selv.
Jeg får vanligvis TR 14 dager etter EL. Hadde EL søndag 24.03, som skulle tilsi TR søndag 07.04.
Begynte på Wild Yam når tempen hadde gått opp (2 dpo), for å være sikker på å ikke ødelegge eggløsning. Begynte å blø allerede onsdag 03.04, og skjønte ingenting. Ikke mye, men nok til at jeg måtte bruke tampong. Blødde litt hver dag helt til mensen starta for fullt søndag/mandag.
Så for meg så påvirka det syklusen og TR, sånn at jeg blødde i 9 dager istedenfor 5 o_O:shifty:
Tror ikke jeg tør å prøve det igjen denne PP, veeeldig usikker
ånei så utrolig kjedelig.. Det var litt det jeg var redd for selv etter å lest meg opp på det.. :sour:
 
Denne mnd tenker jeg å prøve Wild Yam, men blir så usikker på oppskrift når jeg leser så mange forskjellige tråder.

Er det noen her inne som har prøvd Wild Yam, og hvilken «oppskrift» fulgte dere?

Jeg lurer på å starte på dpo 2 eller 3. For å forsikre at EL har vært.

Men når er det smart å trappe ned? Når slutter man på pillen?

Tips og råd tas gjerne i mot :notworthy
 
Jeg fulgte denne oppskriften. Tror jeg forlenget 1 dag med høy dose før jeg startet nedtrapping. Ble kjemisk begge gangene.

Screenshot_20240714_124110_Samsung Internet.jpg
 
Back
Topp