Tør ikke å glede meg..

Mamii 27

Glad i forumet
Jeg er gravid, testet positivt på torsdag denne uken. Er jo kjempeglad, og det føles annerledes denne gangen, men jeg tør jo ikke glede meg pga tidligere aborter. Mistet i 2010 og sommeren 2011, og de finner ingen grunn til hvorfor så det føles litt håpløst dette.

Eneste likheten jeg ser på de to forrige graviditetene/abortene er at jeg ble gravid 3 mnd etter p-pilleslutt, så kanskje det kan være grunnen? Ellers så er jeg gravid nå etter nesten 6 mnd etter forrige abort, og uten p-piller i mellomtiden så klart, så håper jo det har en fordel.

Så redd for å miste igjen.. Krysser alt jeg har emoticon
 
Gratulerer med spiren! Skjønner at det kan være vanskelig å glede seg. Får du ekstra oppfølging nå?

Håper inderlig at alt går bra for deg denne gangen!!
 
Gratulerer med positiv test :)

Krysser fingrene for deg, og håper at det går bedre denne gangen :)
 


Potepiloten skrev:
Gratulerer med positiv test :)

Krysser fingrene for deg, og håper at det går bedre denne gangen :)


 


Lykkepjuska skrev:
Gratulerer med spiren! Skjønner at det kan være vanskelig å glede seg. Får du ekstra oppfølging nå?

Håper inderlig at alt går bra for deg denne gangen!!



 
Gratulerer så mye! 

Selv har jeg endometriose, har vært gjennom lapraskopi. Har hatt en kjemisk graviditet, så en MA - før jeg fikk sønnen min. Jeg var allikevel "heldig" - jeg kom inn i systemet pga endometriosen, så jeg hadde en gynekolog og et fertilitetssenter tilgjengelig med en eneste gang, og fikk hjelp etter å ha mistet "bare" en gang... Selv måtte jeg på betennelsesdempende for å gjøre livmoren litt mindre fiendtlig (endometriosen skaper en betennelsestilstand som er veldig usunn for en graviditet), og progesteron for å holde på fosteret. Denne gangen trenger jeg sannsynligvis ingenting, graviditeten med Calle har visst ryddet opp litt :)

Håper virkelig spira holder seg der den er. Jeg skjønner så godt at du er redd og ikke klarer å glede deg! Men sannsynligvis vil det gå bra, det går som regel bra. Masse masse gode tanker til deg!!!
 
Gratulerer med positiv test! Skal krysse fingrene for at alt går bra.
Når du har hatt ma/sa så kan du ringe og få tidlig ul dersom du ønsker det. Jeg hadde ma i juni-10, og ble gravid igjen i slutten av august. Veldig glad, men også litt blanda følelser. Jeg ringte sykehuset, forklarte situasjonen og de tok meg inn på ul. Først i uke 6 (det var litt tidlig) og så fikk jeg komme tilbake i uke 9. Det var godt å få den oppfølgingen!
 
Back
Topp