Jeg tør ikke glede meg helt før jeg forhåpentligvis får beskjed av legen på onsdag om at HCG nivået har steget bra og at svangerskap utenfor livmoren er utelukket!
I utgangspunktet var jo spørsmålet, er dette en ny graviditet eller er det HCG som henger igjen fra SA i starten av 2012.
Men testene ble svaaaakt positive på mandag, i går, søndag, ble test streken sterkere enn kontrollstreken. At HCG henger igjen er ikke et alternativ, iom at jeg kun fikk svake tester før jeg hadde SA.
Men HCG nivået var veldig lavt, 38, det kan bety at det er tidlig eller at noe er galt.
Jeg har symptomer som stemmer overens med svangerskap, men de kan kanskje komme om det er svangerskap utenfor livmoren også? Hvis man har utenfor stiger nivået sakte, og svangerskapet ellers kan virke normalt. Man spotter ofte, og man har ofte smerter. Men man må ikke ha det før uke 5-6. SÅ, jeg vet ikke, det kan vippe begge veier, men sett bortifra HCG nivået er det ingenting som tyder på at dette er svangerskap utenfor livmoren...
Andre venter 2 minutter på test resultater, får vite at de er gravide og kan juble. Jeg må vente over en uke, uten å egentlig vite noe som helst. En hel uke, +! Tok graviditetstest mandag, tok HCG test tirsdag, fikk beskjed om at det var veldig lavt onsdag. I morgen, tirsdag, skal jeg ta ny HCG test, og onsdag får jeg svarene...
I mangel på bedre måter å beskrive det, det suger virkelig!!