tømt en hel skjenk..

Trillemor82

Forumet er livet
n har jeg tømt innholdet i en hel skjenk... (sorry litt skrivefeil her.. men på denne dataen er det noen taster som er litt trege....så de kommer liksom ikke med alltid)

Det ble tre bæreposer... herlighet.. som det hoper seg opp... får bare fortsette nå som jeg er i kastemood..... deilig å få det ut av huset... enda mindre som kan skape rot.. måtte bare skryte av meg selv... :P

Så ser det også ut for morten at jeg ikke har sovet bort heeeeeele dagen...:P selv om det i grunn er fakta...

men denne kastingen er også noe som er godtatt for bekkenet mitt kjenner jeg.. sååå håper denne kastemooden fortsetter noen dager.. for da kan jeg bli kvitt mye.. må liksom ta det når jeg er i humør... for andre dager kan det hende jeg føler for å ta vare på ting..og det kan vi ikke ha noe av nå som det skal komme enda en inn i huset........................ her må det kastes der det kastes kan!!

kryss fingre for at mooden min varer leeeeeeenge!!

Det er sååå deilig å få ryddet opp i skuffer og skap - vi tok en skikkelig runde under flyttinga vi, og kastet med rund hånd (eller ga videre til røde kors sitt loppemarked eller liknende) - og fikk kvittet oss med masse gammelt ræl. Vi tok til og med motet til oss og kastet ting vi har fått i gaver som aldri har passet vår smak - ja, dere vet, sånt man tar vare på i tilfelle "tante tulla" kommer og da må vasen hennes stå et sted den synes. Ut med alt vi ikke liker og alt vi ikke bruker, det er bare tull å fylle huset med ting man ikke er glad i

du.. sånn apropos gaver.... som vi likte da... så lurer jeg på om dersom vi tar turen til volda en dag... om du kunne vist meg den buitkken du kjøpte den figuren i... kunne egentlig tenkt meg en til.. :) for har en hylle over tven som den passer perfekt på... men det blir ikke likevekt her..:P

nå blir den stående så ensom oppå en annen hylle.. men hadde vært så koseli å fått den frem foran ved tven liksom.. :)

men ja.. det er slike ting jeg kaster nå.. som blir stuet vekk i et skap.. fordi tenk om ate vissom at dersom den og den kommer på besøk... nei.. nå kastes det.. deilig deilig!!!! det er fire skap her... bondeskjenk fra ikea.. og nå er tre tomme.. noe av det skal bare flyttes da... litt duker og sånn som er blitt lagt dit i latskap.. så nå skal jeg sett scrappetingene mine inn der.. så har jeg de lett tilgjengelig så kanskje jeg kan lage noen julekort i år.. iallfall til oldemødrene til jentene etc.. tviler på at jeg orker å lage til alle.. :) men deilig å få det frem iallfall.. nå er det bare kaos

Klart jeg vil vise deg butikken - det er såå mye fint der, og mitt favorittsted å handle gaver til folk som ikke bor i distriktet, for jeg synes det er koselig å gi noe som er laget her i Volda. Butikken heter Mekko, og her er hjemmesiden hennes (hun var forresten med i Korslaget - men det har jeg vel nevnt før?)

så fint!! takk for link!! :) ja, du nevnte det med korslaget..

kjempekoselig med slike gaver altså! det er veldig hyggelig å pynte opp med noe man ikke finner i alle hjem..
jeg er i litt sånn stilskifte om dagen.. lyst på noe kunst på veggene.. nå har vi kun familiebilder etc... og da passer det med litt slik kunst rundt omkring også.. :)

men tar gjerne i mot innspill til kunst.. :) ønsker noe fargerikt egentlig.. :)

VI er også glade i kunst, og kunsten vår er det eneste som har kommet opp på veggene omtrent, familiebildene ligger i esker fremdeles er jeg redd.. men det kommer en orden på det etter hvert.

Her er noen av kunstnerne vi har hengende:
Eser Afacan
Elling Reitan
Eldar Parr
Elin Muren

Helt ærlig - jeg har aldri tenkt over at kunstnerne våre har fornavn som begynner på E... dette er de vi har bilder av som er mest kjent, vi har noen flere også

Deilig med slike rydde og kaste dager.
Har også hatt det de siste uke og er jo helt utrolig hva man tar vare på.
Må si meg enig med de Trillemor og de figurene er kjempe nydelig. Har også vært så heldig å fått en slik vi også. Elsker den.

Så koselig å høre at dere liker dem - det kan jo være bom, for smaken er som baken... jeg kjøper ikke der til alle, men til dem jeg tenker kanskje kan like dem....

fantastiske kunstnere.. jeg likte spesielt muren og reitan.. :) tror jeg skal ta en nærmere titt på spesielt muren.. :) takk for tips!

Elin Muren er her fra bygda da, men er bosatt i Finland - vi kjøpte bildet vi har da hun hadde utstilling her hjemme. Hun har også vært illustratør et år for UNICEF sine julekort - kjempeflink (hun er forresten venninne til svigerinnen min)

hun var en meget klar favoritt hos mannen også... så spørs nok om vi ikke bare må følge litt med på henne.. :) kjempefine bilder... :) likte fargene.. har lyst på noe fargerikt på veggene her.. nå har vi meget sånn skandinavisk stil... med sort, grått, eik etc... fryktelig nøytralt.. nå vil jeg ha litt mer farger og levende stue liksom... litt mer energisk... sååå ting må gjøres.. så skal belønne meg med et bilde når jeg er ferdig å kaste etc her.. :)

Back
Topp