Tømmerrenna

Ønskebarn87

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Stjerneskuddene 2024
Vi skal i dyreparken i Kristiansand neste uke. Noen som vet om det er ok å ta tømmerrenna i første trimester?

Skal være Ok det. Det lille fosteret er jo veldig godt beskyttet inni livmoren. Jeg tok den første trimester sist svangerskap.

Dette lurer jeg også på. Har en gutt på 4 som eeelsker tømmerrenna og vi har sesongkort på Tusenfryd siden vi bor like i nærheten :-D

Hør med legen/jordmoren din? Også med de som jobber der eventuelt?[emoji4]

Får ikke pratet med legen / jordmor før vi reiser, det hadde nok vært det beste:-) Hvis noen andre her inne har hørt med jordmor el tidligere, rop ut :-)

Jeg ville aldri tenkt over at det var noe problem, det er jo uansett en liten uskyldig bane?

Er det fare ved sånne veldig store/skumle berg og dalbaner da? Har jeg ikke tenkt på :o

Jeg tok tømmerrenna på tusenfryd forrige helg. Er jo knapt så det kiler i magen, og ingen bråstopp eller harde vendinger sånn som i noen av berg-og-dalbanene. Ville vært mer bekymret i siste trimester...

Det er vel ikke anbefalt å ta noe slikt. Om det er for at de skal sikre seg dersom det skjer noe, eller om det er en faktisk risiko skal jeg ikke si noe om. Berg og dalbane skal man ikke ta pga risting, bråstopp og div bevegelser da det kan gi revner i morkaka som sitter festet til livmor veggen.

Jeg spurte jordmor om dette idag, og det kunne jeg gjøre uten problem sa hun. Ta tømmerrenna altså. På et så tidlig stadie av graviditeten var det ikke noe slike ytre påvirkninger kunne skade. Advarslene er i forhold til de med stor mage sett hen til støt mot mage etc. Så nå blir det tømmerrenna på meg på torsdag [emoji6]

Back
Topp