Tømme brystet helt før bytte?

MoJo

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Septembermødre <3
Mailykke 2018
På sykehuset sa de at jeg skulle amme alt fra 15-30 min (kom an på hvem jeg snakket med) på hvert bryst før jeg byttet selv om jeg fortsatt hadde rikelig med melk i det første brystet... Skal jeg fortsette med dette nå eller bør hun få tømme ett og ett bryst? Hun er 4 dager gammel og jeg er velsignet med mer enn nok melk! Sprenger på! ;)

Jeg bytter bare når det virker som det ikke er mer i det første jeg.. Når han slipper selv, eller når han suger uten svelgelyder.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Her spiser han av et av gangen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Tusen takk for svar. Da gjør jeg det. :) Syntes det var så rart at de skulle ha meg til å bytte når det tydelig var mer igjen i det første og melkeproduksjonen min var mye mer enn hva hun spiser allerede fra første dag... Håper dette kan hjelpe på melkesprengen... Nå må hun bare våkne før puppen sprekker! :D :P

gir bare ett å ett bryst jeg også. viktig at de får i seg den tjukke ettermelken :)

gir bare ett å ett bryst jeg også. viktig at de får i seg den tjukke ettermelken :)

Ja, var liksom det de snakka om på barsel også, men i samme stund sa de at jeg skulle veksle ved hvert måltid... så forstod aldri når jeg skulle begynne å tømme de helt... Har prøvd på det nå. Virker som hun har det enda bedre nå. :) Selv om jeg har masse igjen når hun er ferdig.... :P

Brystene blir aldri helt tom, de produserer melk heele tiden :) men er jo mye mindre som kommer ut på slutten da :)

kanskje de mente du skulle bytte på brystene i begynnelden for at produksjonen skulle ta seg opp på begge bryst? ikke vet jeg :D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

JM sa til meg at han skal få fra ene brystet til han slipper eller jeg ser at han ikke vil ha mer. Så tar jeg han opp for å rape, og ofte legger jeg han til det andre rett etter han har rapet. Da drikker han bare litt. Så når jeg ammer neste gang tar jeg det brystet han spiste av sist.

Funker godt på han lille :) Men er jo ikke alle som trenger den lille ekstra etterpå :)

Brystene blir aldri helt tom, de produserer melk heele tiden :) men er jo mye mindre som kommer ut på slutten da :)

kanskje de mente du skulle bytte på brystene i begynnelden for at produksjonen skulle ta seg opp på begge bryst? ikke vet jeg :D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

De ville jeg skulle bytte helt til jeg reiste hjem selv om de visste jeg hadde melkespreng og hatt det en stund... De nevnte såvidt å tømme et og et. Så forstod liksom ikke når jeg skulle begynne med det siden de aldri ville jeg skulle gjøre det... Men nå tømmes et og et. Fortsatt litt spreng, men mye bedre :)

Har gitt ett og ett bryst nå siden jeg spurte her inne. Og jammen er jeg glad jeg hørte på dere!! :D Brystsprengen er nesten vekke! Yay! :D Lillemor er nok fornøyd også som får den gode fløten og ikke bare formelken. ;)

Noen som pumper? Hvor mye melk får dere ved hver pumping? Isåfall fra begge eller hvert bryst?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Noen som pumper? Hvor mye melk får dere ved hver pumping? Isåfall fra begge eller hvert bryst?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Ved pumping kan jeg fort hente ut 80-100ml fra hver nå.. Men har jo pumpa ei stund da.. Gidder som regel ikke å hente ut mer enn 130-140ml til sammen, for lille spiser ikke sååå mye..

Har gitt ett og ett bryst nå siden jeg spurte her inne. Og jammen er jeg glad jeg hørte på dere!! :D Brystsprengen er nesten vekke! Yay! :D Lillemor er nok fornøyd også som får den gode fløten og ikke bare formelken. ;)

Leste også på ammehjelpen at om man hadde overproduksjon skulle man starte med to nypumpa bryst og så gi av samme bryst i tre timer og minst 2 ganger etterhverandre. Så kan jo være verdt et forsøk for å bli kvitt det siste sprenget.

http://ammehjelpen.no/artikkel/69/brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon

Som linket over her, så er det mye bra å hente på www.ammehjelpen.no

Ellers har vi et eget amming- og ernæringsforum her, hvor man kan legge inn spørsmål til Ammehjelper Ingunn :)

Topp! :) For min del har brystsprengen gitt seg. :) Herlig! :D

Back
Topp