"Tømme blæra"

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Hei! Jeg har den siste tiden hatt store problemer med å føle at jeg får tisset meg ferdig.
Jeg kan sitte på do både 5 og 10 minutter ekstra, med hånda under vasken og alle andre "triks" man har lært. Noen ganger kommer det mer, andre ganger gjør det ikke, og uansett så føler jeg at jeg må tisse igjen med en gang.
Fødte for 19 mnd sider, har ikke vært sånn hele tiden.

Noen som har vært borti det samme?

Du kan ikke ha urinveisinfeksjon da? Det er veldig typiske symptomer.. Hvis ikke vet jeg ikke hva det kan være.

Tenker også UVI. Følte også det da. At jeg var tissetrengt og ikle fikk tømt meg...

Du kan prøve å drikke tranebærjuice og se om det blir bedre. Har du en begynnende infeksjon så kan det være det er alt som skal til:)

Jeg og har det sånn og er rimelig sikker på at det ikke er uvi. Vet det er noe som heter urinretensjon, når man ikke får tømt blæra ordentlig, men om det er det det er vet jeg ikke..

høres ut som en uvi. Syns jeg har sett hjemmetester for det på apoteket? Hvis det er det får du medisin fra legen hvis ikke tranebærjusen hjelper :)

Takk for svar jenter! Jeg troooor ikke det er UVI. Har ingen andre symptomer, og har tatt urinprøve i en annen sammenheng uten at dem sa noe om det. Er henvist til gyn pga noe annet, er dette noe hun kanskje kan vite?

Takk for svar jenter! Jeg troooor ikke det er UVI. Har ingen andre symptomer, og har tatt urinprøve i en annen sammenheng uten at dem sa noe om det. Er henvist til gyn pga noe annet, er dette noe hun kanskje kan vite?
Du kan jo nevne det men ikke sikkert det er helt i hennes gate da.. Du kan ha uvi uten andre symptomer men det er veldig sjeldent.

Du kan jo nevne det men ikke sikkert det er helt i hennes gate da.. Du kan ha uvi uten andre symptomer men det er veldig sjeldent.

Jeg vet dem har kommentert innimellom at jeg har hatt utslag på leukocytter (??) :p, og det kan jo betyr uvi. Men det kan jo også bety ufarlige ting. Og er ikke alltid det blir kommentert heller.. Nei, får sjekke det for sikkerhets skyld, så får heller legen henvise til noen som har kunnskap om sånt om det skulle være no annet. :)
Tusen takk for svar :)

Jeg vet dem har kommentert innimellom at jeg har hatt utslag på leukocytter (??) :p, og det kan jo betyr uvi. Men det kan jo også bety ufarlige ting. Og er ikke alltid det blir kommentert heller.. Nei, får sjekke det for sikkerhets skyld, så får heller legen henvise til noen som har kunnskap om sånt om det skulle være no annet. :)
Tusen takk for svar :)
Ja det kan være tegn på uvi ja. Ville nok tatt det opp med legen. Høres jo uansett veldig slitsomt ut, så greit hvis det er noe som kan gjøres noe med:) håper dere finner ut av det:)

Ammer du? Jeg har det helt likt, er ikke UVI. Ble henvist til gyn, fikk beskjed om at det finned piller eller må operere dersom det ikke blir bedre etter jeg har sluttet å amme. Amming kan gjøre musklene slappe. Ble ikke noe klokere på det, og opplever det fremdeles 11 mnd etter fødsel.

Jeg ammer ikke, sluttet med det for ca 5 mnd siden. Blir spennende å høre hva gyn sier, vil nødig gå slik resten av livet. Hehe.

Jeg har det sånn. Ofte må jeg på do igjen ti minutter etter siste gang, og det kan skje flere ganger på rad. Vet ikke hva det er, men jeg har ikke uvi. Slitsomt! Har hatt det sånn siden jeg var gravid sist, så over to år. Er nå gravid igjen, så jeg lar det være til nestemann er her og jeg er ferdig med graviditeter, så får jeg se om det er noe jeg kan gjøre med det. :)

Sånn har jeg det etter første vaginale fødsel, jeg har fremfall av øvre skjedevegg. Det er muskelen som skal holde blæra på plass som er ødelagt hos meg. Blæra faller derfor ned og man får ikke til å tømme den skikkelig. Min ble mye verre etter forrige fødsel for 9 mnd siden og jeg skal sjekkes hos gyn når jeg er ferdig med amming. Må mest sannsynlig opereres, da det vil bli verre når man kommer i overgangsalderen.

Back
Topp