Tøfler til barnehagestart

Selmaen

Glad i forumet
Hvilke tøfler anbefaler du til barn rundt 12 måneder til å ha i barnehagen? Usikker på om barnet går/fortsatt krabber ved oppstart. Legg gjerne ved link☺

Best med type turn sokker om barnet ikkje går hvertfall. Dei henger godt på foten. Og er like gode når barnet begynner og gå :)

Skinntøfler.
Til de aller minste ville jeg valgt sånne korte med strikk. Finnes i mange modeller og priser, prøv å se hvem som sitter best på foten til ditt barn og som ikke "krabbet av".

Bisgaard har mange fine, men det er med litt under foten, ikke helt myk. Har brukt det når de går litt bedre.

Her har vi ikke brukt noe før de går (etter 12 mnd:o), og da har jeg brukt ecco sandaler på de inne, ikke tøfler.

Vi ble frarådet tøfler i bhg av de ansatte. Tøflene ble bare tatt av og lagt overalt. Samme med sokker med påsydd tøfler.
Pluss at det ikke var anbefalt fra ortoped. Det beste er å gå i kun sokker eller det aller beste barfot.

Pompom bruker vi!

Vi har både myke skinntøfler og filttøfler, men de bruker de ikke på han. Hvis jeg setter på om morgenen, er de aldri på når jeg henter, så jeg ville hørt med barnehagen om de bruker først. Her har han tynne ullsokker med antiskli alltid på, så funket bra i grunn.

Skinntøfler fra Nøstebarn!

Enig!

Absolutt verdt prisen. Sitter som støpt og er helt myke. Passer fint også til den som ikke kan gå.

I vår bhg går de mye med tøfler inne på vinteren. Syns lite om at små barneføtter skal ha på sko/såler hele dagen, så helt myke skinntøfler er det eneste gode alternativet.

Back
Topp