tøffer seg

Meieriet

Elsker forumet
snuppa driver og skal "tøffe seg" om dagen... Kaster leker veggimellom og slår, etterfulgt av å kaste hodet bakover mens hun  ler høyt. Merker at jeg ikke er så flink å takle det - spesielt den slåinga og sparkingen - hvordan hadde dere taklet det? Nå blir det mest sånn
"Du - vi slår/ sparker ikke! Si unnskyld til mamma!"
Skjønner at det sikkert ikke er den beste måten, burde vel snakket med henne på en mer konstruktiv måte, men hun hører jo ikke etter. Gjør det igjen, mens hun ler enda høyere.
Hvorpå jeg sier at nå får mamma auau, og at jeg ikke vil leke med henne når hun gjør sånn at mamma får vondt/ ikke er snill, mens jeg setter henne på gulvet/ går bort fra henne - for dette skjer jo alltid mens vi leker sammen.
Skjønner ikke hvorfor hun gjør det... [&o]

Vi sier en gang' det er ikke lov å slå' det holder som regel om ikke så må han ut i gangen litt.

Jeg forklarer bare at det ikke er lov og at det gjør vondt. Hver bidige gang. Har blitt MYE mindre av det nå.Må vel egentlig bare være konsekvent og si fra hver gang de gjør det, så skjønner de det etterhvert...

hmm... jeg får prøve å forklare henne bedre med en gang at det ikke er lov, så satser jeg på at det blir bedre.

Men jeg er litt bekymra for at hun liksom "tar ut" litt her hjemme. Jeg er redd hun er en betrakter i bhg, altså litt forsiktig av seg, og derfor tøffer seg hjemme - her hermer hun etter de andre, og blir tøffere i dette hjemmemiljøet, som hun er helt trygg på.

Glad det er foreldresamtaler på mandag, jah!!

Snuppa vår har slått, bitt og sparket meg en del under lek den siste tiden. Da har jeg sagt NEI!! Ikke slå, bite, sparke alt etter som. Om hun bare ler og fortsetter tar jeg henne vekk eller jeg går vekk. Da HYLER hun... men dette har begynt å avta. Håper hun snart har skjønt det [:)]

ORIGINAL: Lykkeboom

Snuppa vår har slått, bitt og sparket meg en del under lek den siste tiden. Da har jeg sagt NEI!! Ikke slå, bite, sparke alt etter som. Om hun bare ler og fortsetter tar jeg henne vekk eller jeg går vekk. Da HYLER hun... men dette har begynt å avta. Håper hun snart har skjønt det [:)]

det er vel denne teknikken jeg også har brukt, men jeg har liksom følt at det ikke har hjulpet. Men det gjelder vel bare å være tålmodig... ikke noe hyggelig i grunnen, for vi koser oss jo og leker sammen, så plutselig slår eller sparker hun. Helt ut av det blå

ORIGINAL: Meieriet

det er vel denne teknikken jeg også har brukt, men jeg har liksom følt at det ikke har hjulpet. Men det gjelder vel bare å være tålmodig... ikke noe hyggelig i grunnen, for vi koser oss jo og leker sammen, så plutselig slår eller sparker hun. Helt ut av det blå

Ikke noe kjekt nei. Men det går nok over.
Her virker det som det er en grensetesting hun holder på med. Plutselg kommer hun på at dette hadde hun ikke lov til.... hmmm, gjelder det i dag også... mon tro .... eee joda...
Og sånn går no dagan [:D]

DET MÅ GÅ OVER [:D]

ORIGINAL: Meieriet

Ikke noe kjekt nei. Men det går nok over.
Her virker det som det er en grensetesting hun holder på med. Plutselg kommer hun på at dette hadde hun ikke lov til.... hmmm, gjelder det i dag også... mon tro .... eee joda...
Og sånn går no dagan [:D]

DET MÅ GÅ OVER [:D]

heheh [:D]

Det MÅ jo bare gå over... en gang!

Back
Topp