tøøøøøøøøffere en eg hadde trodddddd

x1xsnorkfrøknå

Forelsket i forumet
jaja nå har "abstinensene starta" cipralex e noe dritt da du skal slutte med de..  jertebank,svimmel,spyr, e der noen som vett kor lenge det blir slik????
 
Det vet jeg desverre ikke. Går på dem selv her.
Kan du ikke ta det opp med legen din?
 
gå inn og les
 
titt titt:)
har du trappet ned gradvis, eller sluttet brått?
 
 
så bra:)
men husk at det er ingen skam å begynne igjen.
jeg går på 10mg nå gikk på 20 før og føler at dette er det riktige for meg selv om jeg er gravid:)
 
hva er cipralex?


ORIGINAL: venter på jesper

jaja nå har "abstinensene starta" cipralex e noe dritt da du skal slutte med de..  jertebank,svimmel,spyr, e der noen som vett kor lenge det blir slik????
 
cipralex er antideprissiva som hjelper mot angst og depresjoner
 
Hold ut, det går over!!! Har ikke brukt akkurat de medisinene før, men har brukt Sobril i mange år, og klart å slutte![:)] Var svimmel, hypeventilerte og fikk stiv nakke og hodepine, men det har gradvis gått over ettersom ukene i vinter gikk. Det aller værste var over på under 2 måneder. Husk å puste med magen, hvis du puster overfladisk. Fokuser masse på det, pust med magen "rett ut" på en måte. Det hjelper deg til å slappe av, og ikke bli så svimmel. Iallefall så hjalp det meg. Bare stå på og hold ut! Du er tøff som slutter på medisiner!!! Lykke til videre!!!
 
Noen som kan svare meg på om Cipralex "virker"? Erfaringer, positivt/negativt?
Hvordan er det å bruke de i forbindelse med amming?
 
Cipralex har etter min erfaring vært et dårlig legemiddel, med null positive virkninger, og en haug med negative virkninger. Det har sterke seponeringseffekter (bivirkninger når du skal slutte med dem), så man må trappe ned svært gradvis. Jeg måtte trappe ned over 8 uker for å unngå kraftige virkninger.

Heldigvis er effektene av slike midler svært individuelle.
 
jeg sluttet ganske brått på cipralex (men hadde ikke brukt de så veldig lenge) og jeg merket ingenting....
Jeg måtte slutte på de, pga de gjorde noe med meg, ble aggressiv, ga blaffen i alt og bare ble en helt annen person! merket det ikke selv, men familie og venner merket det stort.
Dette var for vel 2-3 år siden.

No før jul begynte jeg på zoloft, og de hadde en veldig god virkning (når de først begynte å virke)
trappet ned en uke eller to før jeg sluttet helt på de også, og har ikke slitt sånn med angst etterpå heller[:)]
Tenkte å slutte nå som vi prøver å få en liten en!! lykke til det går nok over til slutt!!
 
ORIGINAL: lunalux

Noen som kan svare meg på om Cipralex "virker"? Erfaringer, positivt/negativt?
Hvordan er det å bruke de i forbindelse med amming?

 
har brukt cipralex siden feb, og her funke di veldig godt på meg... sliter med angst, har vel hatt ett kraftig anfall etter eg beygnnte på di. men d er jo litt vanlig.. det er min erfaring[:)]
 
Jeg går på cipralex for angst og fødselsdepresjon.. de har virket kjempegodt på meg[:)]
 
Back
Topp