Tåteflasker?

m og mj

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Hvilket merke bruker du og hvorfor? Og hvor mange flasker trenger man?
Er førstegangs :) så har ingen peiling på dette:)

Vi bruker Avent sine flasker. Mini er tungesuger som vil si at han putter tunga opp og ut for å spise. Avent var de eneste flaskene vi klarte å presse tunga hans ned med slik at han kunne skape vakum. :-) vi er veldig fornøyd med Avent i hvert fall. Og veldig praktisk at man kan få kjøpt både flasker og tutter på vanlig butikk. :-) Om babyen bare tar flaske bør du ha 8 stk. Men om det delammes vil du nok ha behov for mindre. Ellers er sterilisator gull verdt!! :-)

Brukte Avent og Dr.browns de gangene hun fikk morsmelk på flaske. Synes begge er gode :) Avent er lettere å vaske.

Bruker Avent. Fordi fikk den i en gratispakke og har Avent pumpe. Fullammer og gir bare med flaske når pappaen skal kose eller hvis jeg skal noe. Så for meg holder det med de 2 flaskene jeg har :)

Skal du delamme eller bare flaskemate må du ha flere.

Vi bruker mam og har 6 flasker. Har avent sin elektriske damp sterilisator så det er kjapt å vaske flaskene. Men stort sett holder det med 6 flasker i løpet av dagen her (nå bruker vi færre enn 6 om dagen her men baby her er 7 mnd. Nå) .

Helt i starten tok hun også avent sine flasker, men når vi måtte over på kun flaskemating var det kun mam hun villa ta.

Fåes kjøpt i matbutikker og apotek, samme med smokkene i forskjellige str. Kan også brukes med avent sin brystpumpe.
Og superlette å vaske

Last edited:
Vi har avent og mam flasker, men han får bedre tak på mam flaskene så jeg foretrekker de. Han er 8 uker og får kun flaske, jeg har mange flasker da det varierer om det går 7 eller 9 flasker på en dag. Jeg vasker og koker hver kveld, men har hendt jeg ikke har fått gjort det og da er det praktisk å ha noen rene til natta og morningen.

Prøvde omtrent alle typer, og Mam var det som funket best her. Men jeg ammet, så det var bare for bruk innimellom. Sikkert lettere å venne babyen til flaske om det gis oftere :) helsestasjonen anbefalte Medela Calma, men den var ikke så lett for ham å forstå.

Her går det mest i avent men har også noen andre typer.
Vi gikk for avent litt av tilfeldighet men er godt fornøyd.

Har også medela calma og i starten likte jeg den ikke men nå gjør jeg det. Tok litt tid før han skjønte seg på den men nå fungere det helt supert,

Vi kjøpte etter noen uker mikrosterilisator og jeg synes det er helt supert :)

Jeg kjøpte kun en flaske før mini ble født og den er fortsatt ikke brukt etter 9 uker, så ville ikke kjøpt for mye itilfelle du ikke får bruk for dem;)
Ihvertfall ikke om du har planer om å fullamme;)

Kjøpte avent og den tok hun med en gang.

Vi fant ut at det var mest bekvemmelig med 8 flasker. Hun spiste ca 6-7 ganger i døgnet, og da hadde vi ekstra flaske sånn i tilfelle vi var litt sene med å koke dem eller om vi skulle noe og trengte ekstra :)

Back
Topp