Tårer, frustrasjon og hofteleddsdysplasi

Solstråle90

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprillykke 2016
Mailykke 2018
På 6-ukerskontrollen på helsestasjonen så legen forskjell på foldene på lårene til mini. Det ble sendt henvisning til barnelegen på sykehuset hun er født og i dag fikk jeg beskjed om at henvisningen ble sendt videre til ortopedisk poliklinikk. Og der stopper det... de har nemlig ikke ledig time før i slutten av juli. Da er mini over 3 mnd. Behandlingen bør jo komme i gang så fort som mulig for at det ikke skal bli for omfattende. Så nå har jeg ringt rundt til private sykehus for å høre om de kan ta oss i mot, men de behandler ikke så små.
Så da er det vel bare å vente... på en ting som kunne vært behandlet med en enkel pute, vil nå måtte behandles med beina i strekk og ny barnestol og vogn må kjøpes/leies :( hadde det vært oppdaget rett etter fødsel hadde man ikke trengt å vente på noe time, men fått pute med en gang.
Jeg er så lei meg og frustrert. At alt må ta så lang tid.

Uff, det var trist. Jeg har hatt HD selv, og min lille jente måtte også gjennom behandling. Mitt beste tips er å starte behandlingen gjennom å bære så mye som mulig i ergonomisk bæretøy! Unngå også å løfte beina til datteren din ved bleieskift. Løft heller selve setet. Masse lykke til!

Så frustrerende. Skjønner godt dine følelser. Håper du får gode råd på veien før timen. Lykke til :-) stor klem

Så fæle greier, sender deg en varm klem!

Bor du i Oslo, anbefaler på det sterkeste å ta kontakt med A-medi helsesenter i Asker. De har barnelege der og kan sikkert ordne deg en rask time.

Så fæle greier, sender deg en varm klem!

Bor du i Oslo, anbefaler på det sterkeste å ta kontakt med A-medi helsesenter i Asker. De har barnelege der og kan sikkert ordne deg en rask time.
Bor i Oslo ja :)
De har ikke ortoped. Det er hos ortopeden det er så lang venteliste.

Skjønner hvordan du føler det. På storesøster så fikk hun skinne når hun var 5 mnd. Blei oppdaget alt for seint. Fikk på den midt i jula. Fikk beskjed det kunne bli mye gråt. Men hun tok det så bra. Null gråt, heldigvis. Det var nok verre for oss. Men det gikk seg til og vi blei vandt med skinna alle mann. Hun hadde den til hun var 1,5 år, så hun lærte seg å gå med skinn. Og hun fikk sterke magemuskler, for hun satte seg opp når hun lå på ryggen. Lærte også å rulle over med den. Vi måtte kjøpe ny vogn. Tfk vogn har god plass. Måtte også kjøpe nytt sete. Britax sete for den har lave kanter på siden. Det blei at hun måtte sitte i sete litt før hun kunne, men hadde ikke noe valg. Å leie vogn og sete på hjelpemiddelsentralen er vanskelig, siden det er så mye kø på å leie. Masse lykke til og det kommer til å gå så bra:)

Opplevde selv at jenta mi hadde en ekstra fold på 6 ukers kontrollen og ble henvist til Ahus. Der ble hun sjekket et par ganger og det var ikke noe galt. Så den ekstra folden trenger ikke å ende i pute Krysser fingrene for at alt går bra Men skjønner godt at du er bekymret, man vil jo bare det beste for de små

Husk at det er fritt sykehusvalg! Kanskje et annet og offentlig sykehus kan hjelpe? For oss ble henvisningen sendt forrige fredag og jeg fikk time 7.6. Dette er på Elverum sykehus.
Lykke til uansett!!

Opplevde selv at jenta mi hadde en ekstra fold på 6 ukers kontrollen og ble henvist til Ahus. Der ble hun sjekket et par ganger og det var ikke noe galt. Så den ekstra folden trenger ikke å ende i pute Krysser fingrene for at alt går bra Men skjønner godt at du er bekymret, man vil jo bare det beste for de små
Ja, selvfølgelig behøver det ikke å være noe. Det hadde jo absolutt vært det beste. Men man blir så sliten av å gå å vente og ikke vite :(

Husk at det er fritt sykehusvalg! Kanskje et annet og offentlig sykehus kan hjelpe? For oss ble henvisningen sendt forrige fredag og jeg fikk time 7.6. Dette er på Elverum sykehus.
Lykke til uansett!!
Har sjekket alle sykehusene i nærheten :( har mast og ring og har ihvertfall fått pushet det til slutten av juni.
Krysser fingrene for at alt er bra hos dere! Er det pga ekstra hudfolde på lårene dere fikk henvisning også?

Har sjekket alle sykehusene i nærheten :( har mast og ring og har ihvertfall fått pushet det til slutten av juni.
Krysser fingrene for at alt er bra hos dere! Er det pga ekstra hudfolde på lårene dere fikk henvisning også?
Nei. Ikke som de sa. Legen mente å høre et klok i hofta hennes. Hvordan ser ekstra hudfold it?

Sånn var det hos mini her og. Han lå trangt i magen frem til fødsel og var derfor innom ortopeden 2 dager gammel. Har hatt en del tøyeøvelser og vært hos fysio to ganger. I dag var han på UL for hoftene og de viste ingen hofteleddsdysplasi. Han har fortsatt en "ekstra" valk på låret, men de sa det ville jevne seg ut etterhvert. Får håpe det gjelder til dere og:)

Sånn var det hos mini her og. Han lå trangt i magen frem til fødsel og var derfor innom ortopeden 2 dager gammel. Har hatt en del tøyeøvelser og vært hos fysio to ganger. I dag var han på UL for hoftene og de viste ingen hofteleddsdysplasi. Han har fortsatt en "ekstra" valk på låret, men de sa det ville jevne seg ut etterhvert. Får håpe det gjelder til dere og:)
Åh! Så bra! Ja, jrg krysser fingrene for det :)

Back
Topp