Tårene triller..

iamlisa

Elsker forumet
MAI 2013
Sjelden, eller jeg vil si aldri har en reportasje og et bildet truffet meg så rett i trynet som den som sirkulerer i media i dag. Om lille Aylan på 3 år som sammen med familien sin gjorde det de kunne for å komme seg fra krigsherjinger i Syria til Europa og videre til Canada for en bedre fremtid. Så langt kom aldri denne 3 år lille gutten som ble funnet død på en strand i Tyrkia....
Jeg har skreket så mange ganger i dag pga dette bildet, og den fryktelige situasjonen denne og andre familier fra Syria befinner seg. Jeg får mest lyst å hylskrike for hver gang jeg ser bilder eller leser om dette i media, og jeg blir så innmari forbanna for at hele verden lar dette skje. Når jeg får så vondt av kun å se bilder, ja tenkt hvor vondt disse flyktningene virkelig har det. Jeg tror ikke vi skjønner det en gang....
At verdensledere ikke griper inn i denne krisen er for meg ubegripelig. Eneste som er sikkert er at løsningen ikke er å sette opp piggjerder inn mot velferden i Europa. Nå må det ordentlig handling til!!!

Er helt enig med deg! En del av meg HATER media for å trykke dette bildet i ansiktet mitt, mens en annen del av meg har lyst til å publisere det videre slik at andre kan forstå hva som egentlig skjer! Blir mest av alt provosert av alle som sier at dette angår ikke oss, at dette er deres egen feil, og er mer bekymret over at de kanskje kan risikere å møte på en ukjent på gaten (veldig pent sensurert).

Det gjør vondt langt inni mammahjertet å se slike bilder! Jeg kan ikke forestille meg hva de stakkars menneskene må gjennomgå!

Uff. Jeg greier ikke å se på det engang. Datteren min er 2 år men på str med en 3 åring og ser bare min datter på de bildene. Skikkelig ekkelt og forferdelig.

Jeg hater at de viser det bildet. Hater! Jeg kan ikke gjøre noe med det allikevel! Og det plager meg!!! Jeg har verken penger eller klær å sende, selv om jeg ønsker jeg hadde det. Alle monner drar, jo skjønnet det, men jeg har ingenting tilgode... ingenting. Så jeg har ingen ting å bidra med :'( stakkars folk! Og takk til ALLE som gir, og hjelper!

Back
Topp