Tårene bare triller - jeg er så SINT!

alltidundrende

Gift med forumet
Å, jeg er så sint, og skuffet og forbannet og lei meg og jeg føler meg lurt og jeg har blitt løyet for og jeg er SÅ FORBANNA!

Broren til Sambo ringte lørdag og ba om å bli hentet, han sa det var et helvete hjemme. For noen måneder siden var det samme greien, han og konen krangler og han drikker, og hun kastet ham ut og han var så lei seg og alt skulle bli bedre og han skulle slutte å drikke og så ble han edru og HOLDT seg edru, og de to skulle finne ut av ting, men det var en sliiiitsom uke, og nå var det på'n igjen. Trodde jeg.

Bortsett fra at denne gangen var han overhodet ikke interessert i å slutte å drikke. Jeg og Sambo har vinskap i kjelleren, og samler på vin, gode, gamle viner - DYRE viner. Han har stjålet av disse, drukket i smug mens han fikk lov å bo på gjesterommet vårt, røykt INNE PÅ GJESTEROMMET MENS UNGENE MINE LÅ OG SOV I SAMME ETASJEN, løyet og BRUKT OSS.

Nå har Sambo kastet ham ut, broren måtte ta inn på et hotell isteden, der kan han faen meg sitte og drikke seg ihjel om det så skal være - jeg driter i det. FY FAEN for en drittsekk! Her prøver vi å hjelpe, Sambo har brukt hele helgen på ham, og det hadde vært verdt det hvis broren hadde hatt bruk for det, men det har han ikke. Han vil bare være et sted og drikke og når han får angstanfall når han begynner å bli edru vil han helst være sammen med noen, og så egler han seg inn på oss.

Broren snakker om å gå og henge seg, og vet at hvis han sier sånt så hopper alle rundt ham, men jeg sa til Sambo i går at broren snakker altfor mye om å ta livet av seg til å faktisk gjøre alvor av det. De som tar livet av seg planlegger det lenge i forkant, familie og venner skjønner ingenting, de tror ofte at ting er bedre, for den som har det vondt har jo funnet løsningen sin (tror de) og blir rolige og virker mer oppegående. Broren til Sambo bruker det til å manipulere brødrene sine, oss konene, foreldrene sine, og sin egen kone.

Han er en JÆVLA DRITTSEKK og jeg sitter her og gråter av sinne og fortvilelse, for han fikk faktisk lov til å stjele hele helgen vår, og mest sannsynlig ødelegge hele påsken vår. Han slipper ihvertfall aldri inn i vårt hus igjen.

Uffda.. Vet ikke hva jeg skal si, annet enn at dere gjør rett i å holde han unna!!

En gooood klem til deg!

Har hatt en far som har vært alkoholiker. Nå har han vært edru i 8 år og går i AA flere ganger i uken og hjelper mange mennesker hver dag. Og har lært utrolig mye av han..
Alkohollisme er en sykdom. Og noen ganger må man miste alt for å innse sitt problem. Og man må gå å få hjelp, for det klarer man ikke alene. Aa(anonym alkoholiker) er et fint sted å gå, hvor man møter andre med samme problem, hvor de kan dele sine erfaringer med hvordan de klarer å motstå fristelsen.  Og det med at han sier at han tar sitt eget liv er et lite rop om hjelp..

Er ikke det at jeg skal forsvare han, men når han innser sitt problem er det veldig viktig å få støtte fra de han er glad i. Men det kan jo ta sin tid før han klarer å innse sitt problem. Men ville prøvd å fått han til å gå i noen AA møter.

Han sier at han vil ha hjelp, men er ikke villig til å gjøre en innsats selv. Det han mener med hjelp er at vi skal sitte klar til neste gang han får angst, og da skal vi trøste ham for han har det så fælt, og så når han føler seg ovenpå igjen er det bare å vente på neste gang det smeller.

Vel, jeg og Sambo er ikke med på den galeien lenger.

Nei, det skjønner jeg at dere ikke gidder. Men for han hjelper det jo ikke bare å få hjelp når angsten er der, men hele tiden.. Men dere får jo ikke gjort noe som helst, er jo kun han selv som kan endre seg.. Får håpe han får orden på det. Og at han ikke plager dere med problemene hans og dere får en kjempe fin påske[:)]

Den dagen han innser at han har et problem som han MÅ gjøre noe med, så skal vi stille opp. Men akkurat nå er han en egosentrisk drittsekk som ikke ser andre behov enn sine egne umiddelbare behov - og det at han setter MINE BARN I FARE gir han fullstendig blanke i... Kombinasjonen fyll + tent sigarett + seng på gjesterom er IKKE spesielt bra...

Men inn i vårt hus slipper han altså ikke igjen før han er tørrlagt. Og tørrlagt er noe annet enn edru...

Jeg skjønner deg virkelig godt jeg. Hadde gjort det samme selv hvis det kunne skadet mine barn.[;)]

Back
Topp