Tålmodighetsprøve

Trampina

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
Er det fler som er i modningsfasen?
Hvordan opplever dere det og hvor lenge har dere gått sånn?
Natt til søndag startet det her og har fortsatt modningsrier som kommer hvert 10/15 min. Jeg får sove Ca 4timer og våkner av rier,stram mage, vondt i ribbeina og må tisse(svir i blæra)
Utrolig slitsomt å gå sånn. Var kun 2cm åpning på søndag. Har termin idag.

Noen som vil dele sin siste tid med meg?
 
Kjenner meg igjen der. Tålmodighetsprøve her også selv om jeg ikke har kjent rier enda bare veldig sterke kynnere, stinn mage og endel ondt i nedre mageregion. Og siden 1.mann kom 13 dager før har jeg vært forberedt på at denne pia også skulle komme før. Nå er det 5 dager til termin, men ingenting og jeg holder på å gå på veggen. Har ligget i senga nå i to timer for å prøve å sove, er kjempetrøtt, men det er en spenning der som ikke vil gi slipp i tillegg til rastløse ben. Så nå sto jeg likså godt opp og sitter og gynger i gyngestolen.
Men har litt panikk i hodet for jeg vet at søvn og hvile er essensielt i forkant av det en skal igjennom og da er det irriterende å ikke få sove....
Har du vært på sykehuset siden du vet åpning og at du er i modningsfasen?

Masse lykke til iallefall og håper det skjer snart.
 
Kjenner meg igjen der. Tålmodighetsprøve her også selv om jeg ikke har kjent rier enda bare veldig sterke kynnere, stinn mage og endel ondt i nedre mageregion. Og siden 1.mann kom 13 dager før har jeg vært forberedt på at denne pia også skulle komme før. Nå er det 5 dager til termin, men ingenting og jeg holder på å gå på veggen. Har ligget i senga nå i to timer for å prøve å sove, er kjempetrøtt, men det er en spenning der som ikke vil gi slipp i tillegg til rastløse ben. Så nå sto jeg likså godt opp og sitter og gynger i gyngestolen.
Men har litt panikk i hodet for jeg vet at søvn og hvile er essensielt i forkant av det en skal igjennom og da er det irriterende å ikke få sove....
Har du vært på sykehuset siden du vet åpning og at du er i modningsfasen?

Masse lykke til iallefall og håper det skjer snart.

Er så kjedelig å vente sånn. Ja vi dro på sykehuset på søndag morgen. Fikk akupunktur, noe jeg ikke synes noe særlig om. JM målte riene og de kom opp i 70. Hun sa det var fin måling men litt svake. Hun sjekket åpning også og med at riene dabbet av så ble vi sendt hjem. Lurer på hvor lenge jeg må gå sånn her. Lyst å dra på sykehuset for å se om jeg har fått mer åpning.
Men du vet at magen blir Stein hard av rier også. Pratet med jm ista, og hun bekreftet at magen blir hard av rier også. Her får jeg rier hvert 10min og magen blir Stein hard. Får håpe det skjer noe snart, at riene blir sterkere. :) Så kjedelig å ikke få sove. Jeg føler med deg
 
Kanskje jeg skal ringe føden i morgen?! Har time fredag til kontroll, men de vil ikke sette igang før termin. Litt av grunnen til at jeg er utålmodig er at lillepia har hjertefeil og vi får først vite mer og hva de tenker å gjøre med det etter at hun er født når hjertet får prøvd seg på egenhånd. Vi startet med diagnosen hypoplastisk venstre hjertesyndrom, men det har de gått bort i fra og prognosene ser heldigvis mye bedre ut, men vi vet som sagt ikke hvor vi ender. Er veldig klar for konkrete svar og møte lillepia.

Vet at magen blir hard ja av rier, men forventer mer enn det jeg har nå. Forrige gang gikk slimproppen først, så gikk vannet 6 timer senere mens riene først startet 14 timer etter det igjen ( og da tok det nærmere 15 timer til før han var ute).

Hvor skal du føde?
 
Åh da skjønner jeg jo at du er utålmodig. Så bra hun det ser bedre ut.
Mitt forrige sv våknet jeg av modningsrier og dro på Ullevål og hadde 4cm åpning. De beholdt meg der selvom det dabbet litt av. Mener jeg fikk drypp og da startet det. Vannet gikk ikke, det kom ut med posen. Tror hele prosessen hadde tatt kortere tid om de bare hadde tatt vannet mitt. Så fra aktiv fødsel tok det 13 timer 20min å presse han ut. Men nå så blir jeg hjemme under modningsprosessen. Visste egentlig ikke om denne fasen av fødselen, så nå har jeg lært det å. Jeg skal føde på Ahus denne gangen. Hvor skal du føde?
 
Sitter kliss våt i bilen. Sterke rier hvert 5min. Er i gang nå vil jeg tro. Fullt på Ahus og Ullevål så må til Kongsvinger [emoji15] 1 times kjøring..
 
Masse lykke til! [emoji173]️
 
Masse lykke til Trampina og sender mange gode tanker for en fin fødsel [emoji256][emoji106] ( men kjedelig med fulle sykehus da).

Jeg må føde på Riksen siden hun er hjertebarn.
 
Sitter kliss våt i bilen. Sterke rier hvert 5min. Er i gang nå vil jeg tro. Fullt på Ahus og Ullevål så må til Kongsvinger [emoji15] 1 times kjøring..
 
Masse lykke til :Heartred

Selv er jeg på overtid. Ingen tegn til modning (men det er vanlig i familien her at damene bare våkner med rier).
Blir satt i gang neste fredag eller mandag om mageboeren ikke bestemmer seg for å komme. Håper virkelig det starter av seg selv da!
 
Sitter kliss våt i bilen. Sterke rier hvert 5min. Er i gang nå vil jeg tro. Fullt på Ahus og Ullevål så må til Kongsvinger [emoji15] 1 times kjøring..
Lykke til!!
Kjedelig å måtte kjøre til et annet sykehus, men Jeg har hørt mye bra om Kongsvinger altså!!
 
Sitter kliss våt i bilen. Sterke rier hvert 5min. Er i gang nå vil jeg tro. Fullt på Ahus og Ullevål så må til Kongsvinger [emoji15] 1 times kjøring..
Jøss, trodde dette var en rolig periode på fødeavdelingene.
Masse lykke til ihvertfall, nå er du i gang! :smiley-bounce016
 
Så spennende!
Her er det lite modning. Jeg hadde en del mandag kveld og natt, men så har det gått over:banghead: Termin var på mandag, så jeg er veldig klar for å møte lille gutten som gjemmer seg i magen:spitoutdummy: I dag har jeg gjort husarbeid for å sette i gang noe:p

Lykke til i Kongsvinger:smiley-bounce012
 
Heia dere! Innspurten er tung altså! Håper dere hviler dere og puster rolig selv om dere er utålmodige ;)
 
Back
Topp