Tålmodige (kommende) storesøsken?

shannon

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Augustlykke 2015
Se hva vi fant i postkassa vår i dag :)
Thale har lagd brev til meg.
På lappene står det:
"kåmerbebinsnat-yaeler-nej"
Løst oversatt til: "Kommer babyen snart-ja eller- nei" ? :P
Lo så vi grein da vi fant den, nå lurer vi på hva vi kan skrive tilbake i et lite brev til Thale? Noen med ideer? :)

943078_10152798299560722_9797866_n.jpg

Er det flere storesøsken der ute som nesten ikke kan vente på lillesøster/lillebror?

Åååååå herre hvor artig!!!!!!!! ;) ;) Her løfter mini på genseren min for å legge en leke på magen min til babyen, så drar han genseren min over igjen :p

hihi så skjønn :) Jenta mi er nok litt liten til å forstå helt tror jeg. Hun er 2 år, men sier "baby magen" ofte hehe :P

hahaha - det var dagens shannon :-D

Og så søtt Miz-M :D

Her er det førstemann som er på vei, så vi har ingen kommende storesøsken. Men har en hund, og han har forstått at det skjer noe i magen min siden lenge før jeg testet positivt! I et par uker før testen var han helt tullete etter å skulle ligge i fanget mitt og borre hodet ned i magen.. Om det er en ekstrem luktesans eller en sjette sans vet jeg ikke, men morsomt med en kommende storebrorhund også :P

Gurimalla så herlig!!! :D Her prater begge to mye til magen, storebror har funne navn til HAN, når jeg sier at det kan komme en til lillesøster er svaret "NEI mamma vær så snill, ikke en til lillesøster!!!!"

Ååå, så herlig! :D Mini her ble nettopp 1 år, så hun skjønner ikke en tøddel :P Forteller henne forde ved å peke på magen og si "her er det en baby" Hun bare ler og klapper på magen :P

Gurimalla så herlig!!! :D Her prater begge to mye til magen, storebror har funne navn til HAN, når jeg sier at det kan komme en til lillesøster er svaret "NEI mamma vær så snill, ikke en til lillesøster!!!!"

Hehe, her er det også veldig til navnediskusjoner. I starten var hun bestemt på at lillesøster skal hete Lilly (for det er helt klart ikke noe lillebror, har hun bestemt). Vi måtte spørre henne hva hun da skulle kalle sine barn om vi brukte opp navnet Lilly, da ville hun gjøre en avtale med oss da. Om vi kaller ungen Lilly så kan vi få bestemme hva hennes datter skal hete! :P
Nå for ei ukes tid siden mente hun at babyen kan hete Sonja (Sånja skrev hun :P) for det er så fint! Thale er veldig opptatt av de kongelige nå for tiden, sikkert sånn hun ble inspirert :)

De har ganske ville ideer av og til, disse små :) :)

Slike herlige brev får ikke jeg i postkassen, her er det bare regninger :P
Mini er snart 14 mndr og forstår ingen verdens ting. Jeg snakker med henne og forteller henne om babyen, men får ikke noe respons. Tenker at hun etterhvert kanskje vil reagere på den store magen, vi får se :)

Her er det førstemann som er på vei, så vi har ingen kommende storesøsken. Men har en hund, og han har forstått at det skjer noe i magen min siden lenge før jeg testet positivt! I et par uker før testen var han helt tullete etter å skulle ligge i fanget mitt og borre hodet ned i magen.. Om det er en ekstrem luktesans eller en sjette sans vet jeg ikke, men morsomt med en kommende storebrorhund også :p

Hunder har jo utrolig god luktesans da, og er det ikke sånn at de "føler" at du er tilstede i et rom pga "sjelen"/eller aura eller hva pokkern det er?
Mener jeg hørte det da jeg var yngre? At hunder kan føle deg på den måten, men om det er et sett eneggede tvillinger så merker den ikke at det er to, fordi de er identiske..
Hvem vet hvor tidlig et foster får sin sjel, eller personlighet, eller hva nå enn en skal kalle det? Litt fascinerende er det hvertfall :)

Lillemor kommer stadig å snakker til magen :D Hvordan går det lille........... ? Har du det bra? Mamma jeg hørte lille.... si blablalba :p Hun vil kose og klemme, også spør hun ofte om h-n kommer snart :p

Her er det førstemann som er på vei, så vi har ingen kommende storesøsken. Men har en hund, og han har forstått at det skjer noe i magen min siden lenge før jeg testet positivt! I et par uker før testen var han helt tullete etter å skulle ligge i fanget mitt og borre hodet ned i magen.. Om det er en ekstrem luktesans eller en sjette sans vet jeg ikke, men morsomt med en kommende storebrorhund også :p
min Hund reagerte veldig når jeg gikk med førstemann.. han la seg konstant rundt magen min hver gang jeg satt meg ned eller la meg... Mannen tok med hjem bodyen han hadde brukt første dagen på føden så hunden fikk lukte på den, og hunden gikk ikke bort fra bodyen i det hele tatt utenom når han var på do... merklige greier :p

Hehe, her er det også veldig til navnediskusjoner. I starten var hun bestemt på at lillesøster skal hete Lilly (for det er helt klart ikke noe lillebror, har hun bestemt). Vi måtte spørre henne hva hun da skulle kalle sine barn om vi brukte opp navnet Lilly, da ville hun gjøre en avtale med oss da. Om vi kaller ungen Lilly så kan vi få bestemme hva hennes datter skal hete! :p
Nå for ei ukes tid siden mente hun at babyen kan hete Sonja (Sånja skrev hun :p) for det er så fint! Thale er veldig opptatt av de kongelige nå for tiden, sikkert sånn hun ble inspirert :)

De har ganske ville ideer av og til, disse små :) :)
hehe det første han kom med var jo at babyen skulle hete gravemaskin, så kunne han til nød hete john deere... så det blir nok en liten omforklaring når den tid kommer haha

Såå koselig <3

Tror de synes det er helt passelig at babyen er her sammen med oss, men inni magen :P Særlig storebror (største storebror :P) planlegger navn, dessverre er det ikke noen som er så veldig aktuelle :P Litt spesielle, kan du si ;)

For å gi henne et tidsperspektiv kan dere jo si at babyen kommer når løvet blir gult og faller av trærne :)

Her er kommende storebror knapt 2 1/2, så han skjønner ikke mye ;) Vi peker på magen å sier "Inni magen ligger det en baby", og da prøver han å ta av meg klærne for å se på den :P

Hunder har jo utrolig god luktesans da, og er det ikke sånn at de "føler" at du er tilstede i et rom pga "sjelen"/eller aura eller hva pokkern det er?
Mener jeg hørte det da jeg var yngre? At hunder kan føle deg på den måten, men om det er et sett eneggede tvillinger så merker den ikke at det er to, fordi de er identiske..
Hvem vet hvor tidlig et foster får sin sjel, eller personlighet, eller hva nå enn en skal kalle det? Litt fascinerende er det hvertfall :)

Jeg tror nok luktesansen er en god forklaring ja :-) De bruker jo lukt og hørsel før øynene, så når en person kommer inn i et rom merker de det før de kommer så langt at de setter øynene på personen. Hvordan de reagerer i forhold til tvillinger aner jeg ikke, har ikke hørt noe om det tidligere. Men veldig interessant da! Det er i alle fall helt sikkert at han visste at noe var på gang i magen min, og jeg har jo hørt historier om hunder som merker av sykdommer etc.. Hunden vår oppfører seg også helt annerledes rundt oss når vi er syke enn det han gjør til vanlig.

min Hund reagerte veldig når jeg gikk med førstemann.. han la seg konstant rundt magen min hver gang jeg satt meg ned eller la meg... Mannen tok med hjem bodyen han hadde brukt første dagen på føden så hunden fikk lukte på den, og hunden gikk ikke bort fra bodyen i det hele tatt utenom når han var på do... merklige greier :p

Mange hunder har jo et sterkt vakt-/omsorgsinnstinkt, så det er kanskje det som spiller inn? Hunden her er veldig avhengig av samboer - han er helt tydelig leder i flokken. Så når han drar bort hjemmefra løper hunden på soverommet eller badet og leter opp et klesplagg som hører til samboer, og går rundt med det/ligger på det/holder det i munnen helt til samboer kommer hjem igjen :-S Merkelig!

For å gi henne et tidsperspektiv kan dere jo si at babyen kommer når løvet blir gult og faller av trærne :)

Her er kommende storebror knapt 2 1/2, så han skjønner ikke mye ;) Vi peker på magen å sier "Inni magen ligger det en baby", og da prøver han å ta av meg klærne for å se på den :p
Vi har prøvd å gi henne en følelse på tid flere ganger. Første gangen sa vi at hun kommer til å begynne på skolen før hun blir storesøster. For det har hun kjent på en god stund, at det er det lenge til.
Vi har og sagt at det (var da) 3,5 mnd igjen til hun har bursdag og at når hun har bursdag er det fortsatt 3mnd igjen til babyen kommer.
Det er vanskelig å være tålmodig når det er noe som har vært ønsket så lenge som hun har ønsket å bli storesøster :) Synd vi måtte fortelle henne det så tidlig..

Nei så koselig!!! Herlig å se at storesøsken gleder seg! Her sier lillemann på 2,5 år: "Kooooose babyen mamma?" Så drar han opp genseren min og koser meg magen, enten med kinnet eller med de små lubne hendene sine. DET er deilig det :) :)

Back
Topp