Tålmodig..

Ullvott

Elsker forumet
Noen som vil hjelpe til å lage en tråd som kanskje (lite trolig, men vi prøver) kan hjelpe på tålmodigheten?

Feks skrive ting som er koselig med å gå gravid, positivt med å ha tid for seg selv hjemme osv?
Hjelper så lite å lese om alle tegn, kjerringråd osv :p (veldig kjekk lesning, men den er med å trigge en fryktelig utålmodighet.. Hehe :) )

Jeg starter med:

Deilig å ha noen dager for meg selv (der familien er på jobb og i barnehage) hvor jeg bare kan fikse og ordne de siste tingene, se litt netflix, strikke og kose meg alene.

Når baby er inne i magen slipper du å tenke på hva den må ha på seg og huske å få med seg alt om du skal ut en tur:p
Husker jeg tenkte det mange ganger med første - at det hadde vært mye lettere å bare putte henne oppi igjen hvis vi hadde litt dårlig tid f.eks:p

Synes det er så fantastisk godt å gå gravid nå. Vil ikke at magen skal forsvinne. Deilig å kjenne liv og undre seg over hva slags person det er som skjuler seg inne i magehuset. Det er litt av en spenning det!! :D Samtidig som det er godt å føle seg fin. For det gjør jeg faktisk. Elsker magen og kroppen når jeg går gravid. Skal virkelig nyyyte de siste ukene :)

Jeg GLEDER meg til tirsdag og skolestart, selv om det er bare tre dager til termin håper jeg egentlig å få ett par dager i fred og ro imens ungene er på skolen. Det har vel vært noe av det beste dette svangerskapet, å starte dagen med en god frokost i ro og fred etter ungene har gått til skolen :) og å faktisk ha overskudd og tid til dem på ettermiddagen.

Og nå nyter jeg å ha gubben hjemme, han har faktisk vært veldig forståelsesfull for at jeg er trøtt og sliten nå på slutten, opp med ungene hver morgen og tar dem med seg ut midt på dagen når jeg trenger å sove litt ekstra <3 vaska gulv uoppfordra gjorde han også en dag, aldri skjedd før ;) og han har slutta å snuse! Er veldig fornøyd med gubben for tida ;)

Her kommer dagene fremover til å gå til å slappe av med rolig baking, strikking, se episoder med supernatural (som jeg akkurat har begynt på som har jo 11 sesonger! :p ) også forsøke å sy setetrekket til bilen til samboeren som jeg har i "permisjon-prosjekt" i billig stoff :) så nok å henge fingrene i så jeg forhåpentligvis ikke kjeder meg eller blir utålmodig :p

Også selvfølgelig dra ut morningene i sengen så lenge som mulig :D

Gleder meg til tirsdag pg barnehagestart (så skuffa da jeg oppdaga at det var planleggingsdag på mandag:-P )! Aleinetid på dagtid (mer enn den tiden da jentungen sover) er en mangelvare her i huset, og for meg som er a-menneske og trøtt på kvelden er det ekstra deilig:-D Håper lille holder seg inne litt til, slik at jeg får ordnet ting rundt om i huset og samtidig fått tid til å slappe av:-) Skal begynne på ei ny bok som jeg har gledet meg til, trenger bare overskuddet!

Synes det er så fantastisk godt å gå gravid nå. Vil ikke at magen skal forsvinne. Deilig å kjenne liv og undre seg over hva slags person det er som skjuler seg inne i magehuset. Det er litt av en spenning det!! :D Samtidig som det er godt å føle seg fin. For det gjør jeg faktisk. Elsker magen og kroppen når jeg går gravid. Skal virkelig nyyyte de siste ukene :)
Sånn hadde jeg det også helt frem til fødsel 6 dager på overtid. Veldig godt å kjenne på de gode følelsene og samtidig ha den indre roen. :) tror de for min del kom av at jeg aldri skal oppleve det igjen, så jeg ville ha en positiv avslutning på noe som egentlig er veldig positivt og flott :)

Herlig å lese!! Nå ser jeg fram til denne uka:)
Skal prøve å få tatt meg en tur til byen på kafé med ei venninne. Også skal jeg shoppe noen klær til etter fødselen:) Trengte Akutt litt nytt sist i alle fall. Det er ting som er lettere å gjøre på egen hånd.
Holder også på å lage fotoboka for fjoråret - noe jeg kan kose meg med på dagtid. Det blir bra det:)

Jeg ser også utrolig fram til å få litt tid for meg selv på dagen! Strikking, netflix, sortere litt i noen skuffer med småting.. Må innrømme jeg ikke ser heeelt frem til å måtte ha jentungen aleine i morgen. Hun har litt for mye energi nå, og virkelig TRENGER å komme i bhg igjen! :p

Andre positive ting: det er fortsatt tid til å få klippa klør og stellt pelsen til den stakkars kaninen. For det husker jeg var absolutt ikke noe gøy å måtte ta seg av rett etter fødsel sist (og mannen gjør det iallfall ikke) ;)

Skal bli godt med god tid til å rydde jula ut og gjøre klart til baby :) nå har jo "alle" hatt fri, så nå skal det bli litt godt å kjenne på at jeg er I permisjon :) har en del hekling og sying som helst skal bli ferdig. I tillegg har jeg noen studentvenninner som er hjemmeseier uke til. Kanskje gå på kafé en dag med dem? Nei, dette skal bli fint ♡ pakke fødeby, ja det må jeg nok også.

Jeg synes det er så godt å kjenne på den veldige tilknytningen jeg og kjæresten har fått! Han er veldig opptatt av magen og koser og tar på den så ofte han kan :-)

Tidligere i dag samla han ekstrapoeng til tusen da jeg oppdaga at han sto og så på meg. Jeg spurte hva det var og fikk til svar at han bare nyter synet av meg med magen nå den siste tiden "Du er så skikkelig, skikkelig fin med den magen! Og jeg som ikke trodde du kunne bli finere enn du er til vanlig."
*Smelt*

Deilig å ligge å kjenne på livet i magen! Og vite at det er ditt eget lille under som vokser der inne, og er avhengig av å være der en stund til :-) syns også det er deilig å ha tid til å småstelle litt hjemme, lage ting til den lille og ellers gjøre det klart til det kommer en baby i hus! Nå i julen syns jeg det har vært ekstra deilig fordi det er tid til å slappe av og være sammen med familien!

Ser frem til å fikse det siste til vuggen og å sy babynest til uka. Også må jeg montere ull gensern til eldste snuppa. Hun blir like glad hver gang jeg strikker noe til henne ❤
Det jeg gleder meg mest til er å kunne drive med håndarbeid og å se tour de ski til uka helt alene! Det skal bli godt det :-D

Jeg synes det er så godt å kjenne på den veldige tilknytningen jeg og kjæresten har fått! Han er veldig opptatt av magen og koser og tar på den så ofte han kan :-)

Tidligere i dag samla han ekstrapoeng til tusen da jeg oppdaga at han sto og så på meg. Jeg spurte hva det var og fikk til svar at han bare nyter synet av meg med magen nå den siste tiden "Du er så skikkelig, skikkelig fin med den magen! Og jeg som ikke trodde du kunne bli finere enn du er til vanlig."
*Smelt*
Han der har skjønt det! ;)

Nyter ennå spark og hikkingen til poden, like gøy når han reagerer på pappas stemme, og det er helrlig når far og sønn klarer å kommunisere gjennom magen (på en måte)

Back
Topp