Tåler ingen ppiller

Silja89

Flørter med forumet
Hei! Jeg lurer på om det er noen andre som tåler p-piller dårlig, og blir «deprimert» og nedstemt av det? Isåfall, hvilke piller eller hvilken prevensjon funker for dere?

Prøvd loette, microgynon og cerazette. Sistnevnte funket helt fint i et års tid før de begynte å tulle.

Etter vi fikk nummer 2 reagerte jeg på alt av p-piller.
Ble sur og grinete, og fikk konstante småblødninger.

Vi begynte å bruke kondom mellom mensen og eggløsning siden jeg kjenner det veldig godt når jeg har eggløsning.
For oss fungerte det supert, kanskje ikke det sikreste, men det ville ikke vært noen krise om jeg ble gravid heller.

Så bestemte vi oss for å få nummer tre, og siden jeg skulle ha keisersnitt valgte jeg å sterilisere meg når de likevel var der inne

Hei! Jeg lurer på om det er noen andre som tåler p-piller dårlig, og blir «deprimert» og nedstemt av det? Isåfall, hvilke piller eller hvilken prevensjon funker for dere?

Prøvd loette, microgynon og cerazette. Sistnevnte funket helt fint i et års tid før de begynte å tulle.

Jeg tåler også ppiller veldig dårlig, prøvd ulike merker. Deretter prøvde jeg p-ring, og det er det aller verste jeg noen gang har reagert. Etter det ha rjeg bare bestemt meg for at hormonprevensjon er noe jeg er ferdig med for alltid. Nå har vi brukt kondom en stund, men det funker dårlig det også så jeg skal få satt inn kobberspiral.

Prøvd minipille?
Jeg kan ikke bruke vanlige ppiller. Blir for mye hormonforstyrrelser. Bruker contultag ell hva de heter. Aldri hatt noen plager med de og regelmessig mens :)

Prøvd minipille?
Jeg kan ikke bruke vanlige ppiller. Blir for mye hormonforstyrrelser. Bruker contultag ell hva de heter. Aldri hatt noen plager med de og regelmessig mens :)

Er Ikke cerazette en minipille? Eller tar jeg feil?

Har bare brukt en type piller i de 8-9 årene jeg brukte og det var synfase. De har nok påvirket meg litt til tider, men ikke så mye at jeg eller andre reagerte på det.

Har bare brukt Synfase og ble både gravid og deppa av de. Nuva-ring merket jeg ingenting til, men hadde en tendens til å glemme når den skulle ut og inn :P Så nå har jeg nettopp fått satt inn hormonspiral.

Etter vi fikk nummer 2 reagerte jeg på alt av p-piller.
Ble sur og grinete, og fikk konstante småblødninger.

Vi begynte å bruke kondom mellom mensen og eggløsning siden jeg kjenner det veldig godt når jeg har eggløsning.
For oss fungerte det supert, kanskje ikke det sikreste, men det ville ikke vært noen krise om jeg ble gravid heller.

Så bestemte vi oss for å få nummer tre, og siden jeg skulle ha keisersnitt valgte jeg å sterilisere meg når de likevel var der inne
Fjernet du livmor da du steriliserte deg ?

P-stav eller spiral anbefales

Tusen takk for svar!
Har vurdert kobberspiral, ettersom at legen min sa at vanlig hormonspiral var veldig lik cerazette. Men hørt en del skrekkhistorier om hvor vondt det er å sette inn, og folk som har mistet trådene osv.. så litt skeptisk

Tusen takk for svar!
Har vurdert kobberspiral, ettersom at legen min sa at vanlig hormonspiral var veldig lik cerazette. Men hørt en del skrekkhistorier om hvor vondt det er å sette inn, og folk som har mistet trådene osv.. så litt skeptisk

Jeg gruer meg ogsp til å sette inn kobber, men har hørt mange positive erfaringer fra andre om å ha det, også kvinner som ikke har født før. Jeg har født 2 ganger så burde jo sånn sett ikke grue meg til å sette den inn :hilarious:

Jeg gruer meg ogsp til å sette inn kobber, men har hørt mange positive erfaringer fra andre om å ha det, også kvinner som ikke har født før. Jeg har født 2 ganger så burde jo sånn sett ikke grue meg til å sette den inn :hilarious:
Ja ikkesant! Jeg har ingen barn, så vet egentlig ikke hvor mye de anbefaler kobberspiral da? Får høre mef legen min

Ja ikkesant! Jeg har ingen barn, så vet egentlig ikke hvor mye de anbefaler kobberspiral da? Får høre mef legen min

Det kan føre til bivirkninger i form av økt menstruasjonsmengde og smerter, men personlig er det ingenting sammenlignet med jojo humørsvingninger, depresjon og nedsatt sexlyst.
Også kan det være litt vanskeligere å sette spiralen inn bare, men som sagt, har flere venninner som fikk satt inn kobberspiral før de hadde født barn, og det gikk fint :)

Er dere ferdig med å få barn? For da kan mannen sterilisere seg.
Jeg tror jeg er motsatt. Jeg følte meg stabil følelsesmessig på p piller, men etter jeg sluttet er jeg mer sur og nærtagen rett før mensen.

Alt vi damer skal slite med!

Back
Topp