Tåler ikke ull?

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
Hadde på lille en pysj i fra nøstebarn natt til i dag (skiftet fra bomull til ull ila natten) og gjorde det samme i kveld. Når jeg nå skulle skifte bleie, oppdaget jeg at huden hennes var merkelig. Skrudde på skikkelig lys og ser at hun er ru/ruklete/hoven/rød over alt uten om hender og ansikto_O Er det noen av dere som har vært borti dette? Jeg har tatt på henne en bomullspysj nå. Kan kanskje nevne at jeg er allergisk mot ull selv, men får kløende neller av det.

Vet det er mange som kan reagere slik :/
Jeg er litt sann selv med feil "type ull".
Har du prøvd ull/silke? Det skal være litt mer skånsomt. Ellers er det bomull/ull eller viskose/ull feks :) da slepper man å få ulla rett på huden :)

Vet det er mange som kan reagere slik :/
Jeg er litt sann selv med feil "type ull".
Har du prøvd ull/silke? Det skal være litt mer skånsomt. Ellers er det bomull/ull eller viskose/ull feks :) da slepper man å få ulla rett på huden :)
Det var ull/silke fra nøstebarn hun hadde på seg. Jeg har ikke brukt den grove typen for den tåler jeg ikke selv. Men, hadde håpet hun skulle tåle ull/silke i hvertfall:(

Hadde på lille en pysj i fra nøstebarn natt til i dag (skiftet fra bomull til ull ila natten) og gjorde det samme i kveld. Når jeg nå skulle skifte bleie, oppdaget jeg at huden hennes var merkelig. Skrudde på skikkelig lys og ser at hun er ru/ruklete/hoven/rød over alt uten om hender og ansikto_O Er det noen av dere som har vært borti dette? Jeg har tatt på henne en bomullspysj nå. Kan kanskje nevne at jeg er allergisk mot ull selv, men får kløende neller av det.

Begge mine eldste blir sånn av ull, har kun kunnet bruke fleece på de. Har ikke merket noe på minste enda:sorry:

På Kalnes ble vi frarådet å bruke ull. De sa at om man så på det i et mikroskop så det ut som piggtråd, og at nyere studier viste at det økte risikoen for å utvikle atopisk eksem :)

Hørtes ikke greit ut. Har ikke prøvd nøstebarn, men her er vi veldig fornøyd med ull fra Name It, Joha, Janus, Hust & Claire og Lillelam :D

Kan være hun reagerer på lanolin. Lett å få henne testet på det hos lege.

Fett i fra ull. Google det. Lanolin er kjempebra for de som tåler det, men så er det noen som er allergiske. Reagerer på ullklær, kosmetikk og hudpleie som er tilsatt lanolin. Lanolin i kosmetikk står oppført under mange navn. Se litt på nett å se om symptomer passer dere.

Helsesøster sa idag at det ser ut som om lillegutt reagerer på ull. Jeg trodde det var kuldeutslett. Men hun mente det kommer av ull. Så nå blir det ullfritt en stund for å se om eksemen forsvinner. Stakkars liten :( her har jeg kledd på han ull dag etter dag :(

Helsesøster sa idag at det ser ut som om lillegutt reagerer på ull. Jeg trodde det var kuldeutslett. Men hun mente det kommer av ull. Så nå blir det ullfritt en stund for å se om eksemen forsvinner. Stakkars liten :( her har jeg kledd på han ull dag etter dag :(
Huff, sånt er ikke lett og vite :/

Urk!! Ikke godt å vite det:( Er ullfritt her og.

Back
Topp